BMW ще преустанови производството на легендарния си хибриден спортен автомобил i8 през април.

Компанията е продала над 20 000 броя от модела в рамките на шест години.

BMW i8 беше първият зареждащ се хибриден автомобил на компанията. Когато беше представен като концептуален модел, той удиви всички, а производствената версия беше изненадващо близка до прототипа.

Изчистените линии на шасито скриваха комбинацията от литиево-йонна батерия и трицилиндров двигател, който можеше да ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4.4 секунди. След шест успешни години обаче, заводът на BMW в Лайпциг ще преустанови производството на най-продавания спортен автомобил на компанията през април.

Моделът i8 послужи като образец за BMW. Характеристиките и технологията зад колата постепенно си проправиха път до други автомобили на компанията, а i8 вероятно не бе нещо, което дори повечето почитатели на луксозни автомобили могат да си позволят.

BMW приспособи хибридното си задвижване към по-достъпни модели. Със силните си характеристики моделът легитимира концепцията за изключително мощен и в същото време природосъобразен спортен автомобил, пише engadget.com.

BMW е продала над 20 000 броя i8 от 2014 г., което е сериозно постижение, като се има предвид, че началната цена на автомобила е 147 500 долара. От компанията твърдят, че моделът е продаден в повече бройки от всички конкуренти в своя клас.

i8 обаче вече остаря. Основната му технология е стара, а компанията преминава към по-нови дизайни, като изцяло електрическия модел i4. Като се има предвид това, не е изненадващо, че BMW обръща страницата на един от най-големите си успехи.