Богатите хора в Азия, Африка и Близкия Изток все повече избират "истинските преживявания" пред материалните неща, показва проучване на Mastercard.

"Нашите проучвания разкриват една променяща се тенденция сред заможните хора да търсят и откриват истински преживявания, вместо да си купуват и да притежава луксозни предмети," съобщават авторите на проучването, отбелязвайки още, че се наблюдава все по-голям стремеж за лично израстване и щастие чрез пътувания или усвояването на нови умения.

В проучването на Mastercard са участвали 1 000 души в избрани страни от Азиатско-тихоокеанския регион, Близкия изток и Африка като Китай, Хонконг, Япония, Сингапур, Южна Африка, Южна Корея и ОАЕ.

Проучването се е провело точно в тези региони заради голямата концентрация на богати хора. До 2017 г. 70% от заможните хора по света ще се намира именно в тези региони.

Вижте още: Тайните градове, които посещават богатите

Участниците в проучването са посочили храненето в ресторанти, пътувания и голф като техни основни интереси. Те също така са демонстрирали ясни предпочитания към преживявания, съответстващи на начина им на живот, отколкото към отстъпки и промоции.

"Богатството е възприемано като средство за нови преживявания и за това човек да се наслаждава истински на живота, като пътуванията са най-добрият начин за опознаване на света," се казва в проучването, според което заможните хора в изследваните три региона пътуват по работа или на почивка поне по шест пъти в годината.

От Mastercard също така са открили, че желанието човек да трупа нови преживявания и да се учи от останалата част от света варира в отделните държави. Заможните хора в Китай и Япония, където местната култура е вероятно по-изолирана, са демонстрирали най-голямо желание да научават различни неща за други култури.

За разлика от тях богатите в Сингапур, ОАЕ и Хонконг, където има по-голяма концентрация на емигранти, са по-малко заинтересовани, тъй като смятат, че вече знаят доста неща за останалите култури.

Голфът си остава нещото, от което богатите се интересуват най-много, като средно двама на всеки петима участници в проучването споделят, че са играли голф в последните 12 месеца.

От Mastercard смятат, че средностатистическият заможен човек в трите изследвани региона е на 37 г., семеен, с едно дете и разполага с активи за най-малко 200 000 долара, в които не се включва основното му жилище.