Британско семейство прекара седем месеца в опити да се прибере в Обединеното кралство от Нова Зеландия, след като всичките им полети бяха отменени.

Рейчъл Бродбент за първи път резервира полети от Окланд до Обединеното кралство през септември 2021 г. за себе си, съпруга си и 10-годишната им дъщеря.

Този първи маршрут - полети с Cathay Pacific, Singapore Airlines и Lufthansa, струва на Бродбент общо 2300 британски лири (2 700 евро). Но през януари Lufthansa изпраща имейл, съобщавайки, че два етапа от пътуването са отменени, като вина за това има „текущата ситуация с COVID-19“.

Семейството може да отлети до Хонконг, но трябва да си уреди полетите от там, съобщава Independent.

Младоженците, които не могат да си тръгнат от МалдивитеДокато много хора по света са принудени да стоят у дома по времена пандемията от коронавирус, двойка младоженци успя да се уреди с по-дълга почивка на Малдивите

След като сумата за първата резервация е възстановена, Бродбент резервира повторно пътуването със Singapore Airlines и Lufthansa, като плаща близо 1000 лири повече за същото пътуване (1 170 евро).

Тя обаче също пропада, като Lufthansa отменя полета от Сингапур до Лондон и резервира по-късен, който семейството обаче няма как да използва, тъй като не е възможо да пристигне навреме за връзката си. Пътуването отново е анулирано, а сумата възстановена.

В крайна сметка, авиокомпанията успява да предложи полет с Air New Zealand през Ванкувър - това е последният опит на Бродбент да се приберат вкъщи. Но на 29 април - точно след като плащат допълнителни 104 паунда и получават номерата на местата си, полетът също пропада.

Двете авиокомпании - Lufthansa и Air New Zealand, си прехвърлят топката за отмяната на полета.

Броудбент не са пътували до Обединеното кралство и не са виждали членове на семейството си от три години. „Всичко, което можем да направим сега, е да резервираме отново на по-висока цена", казва Рейчъл.

Множество авиокомпании по света отменяха полети през последните месеци заради COVID-19 и скорошни съкращения на персонал.

British Airways, например, отменяха десетки полети на ден през последните две седмици, докато easyJet няколко пъти отменяше около 50 полета дневно. И двете авиокомпании посочиха като причина заболяване на персонала.