Британците прекараха пандемията пред телевизорите

1659
Британците прекараха пандемията пред телевизорите

© Pixabay

Британците са прекарали средно 40% от активните си часове по време на карантината, гледайки телевизия или онлайн видео, съобщава Ройтерс.

Гледаемостта на стрийминг платформите, като Netflix, Disney+ и Amazon Prime Video, пък се е повишила двукратно, показват данните на британския медиен регулатор Ofcom.

Пълнолетните британци, които в края на март бяха посъветвани от правителството да останат по домовете си, се прекарали средно по 6 часа и 25 минути на ден пред екраните, което представлява ръст от около 30% спрямо същия период на миналата година.


Изказването на премиера Борис Джонсън на 10 май, в което той обяви отпадането на част от противоепидемичните мерки, пък е било най-гледаната телевизионна продукция с аудитория от 18.7 милиона души. На второ място е съобщението за въвеждането на карантината от 23 март с 14.6 милиона зрители.

Третото място по рейтинг е обръщението на кралица Елизабет Втора към нацията във връзка с пандемията. Изявлението ѝ е гледано на живо от 14 милиона души.

Извън новинарските емисии обаче, британците все повече са разчитали на видеоплатформите и за развлечение. Абонатите на платените стрийминг платформи пък са се увеличили с 12 милиона в първите няколко седмици на карантината. От тях 3 милиона никога преди това не са ползвали подобни услуги, показват още данните на Ofcom. 

Disney+, която стартира дейността си във Великобритания още в първия ден на карантината, успя веднага да се пребори за пазарен дял, привличайки над 16% от онлайн аудиторията до началото на месец юли.

5 неща, които трябва да опиташ с новия си телевизорСмарт телевизорите правят живота по-лесен

Тя вече е третата най-гледана стрийминг платформа в страната - след Netflix (45%) и Amazon Prime Video (39%).

При традиционните телевизионни канали начело по рейтинг е държавната BBC, следвана от ITV. През март общата им аудитория се повиши до най-високите си нива за последните шест години, но ръстът беше краткотраен.

През следващите седмици гледаемостта на телевизиите постепенно спадна, тъй като заснемането на нови сериали, спортни събития и развлекателни предавания беше спряно заради пандемията. 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg