В период, в който продажбите на автомобили в САЩ започват да намаляват едва за втори път от Голямата рецесия насам, търсенето на пикапи и цените, които някои заклети почитатели на този тип автомобили плащат, се противопоставят на тенденцията.

Производители, като General Motors, обновяват моделите си по-често от когато и да било, увеличавайки опциите във връзка както с техническите характеристики на автомобилите, така и с интериора, и оборудвайки моделите с Apple CarPlay, различни дисплеи и системи за развлечение.

По тази причина цените на пикапите постоянно нарастват, особено за големите модели, като Chevrolet Silverado. Цените на големите модели са се увеличили средно от 32 557 долара през 2010 г. до 44 181 долара през 2018 г., според данни на J.D. Power and Associates.

Средната цена бележи ново повишение до 45 260 долара за първите пет месеца на 2019 г.

И предстои да нараснат отново, ако Chevy има нещо общо с тази тенденция.

Chevy пуска изцяло нова версия на своя модел Silverado, който може да се превърне в първия американски пикап с цена от над 100 000 долара, заяви маркетинговият директор на Chevy Шандор Пизар.

“Хората искат да заменят старите си пикапи с по-нови и по-скъпи,” казва Пизар в интервю за CNBC, след представянето през миналата седмица на модела Chevy Silverado 2020 г. пред медиите. “Ако клиентите искат по-скъп пикап, отколкото марката вече предлага, ние ще го доставим.”

Пикапите са впрегатните коне на автомобилната индустрия. В исторически план те се използват на строежи, петролни платформи, ферми и ранча в Средния запад.

Продажбите на пикапи, SUV-та и корсоувъри скачат през тази година, изпреварвайки тези на седаните и караваните като семеен избор.

Кемпер от пикап Mercedes-Benz X-Class Време е да помечтаем за пътешествие

Пикапите разработват особено силна ниша в индустрията. Голямото търсене на пикапи компенсира част от цялостния спад от 3% в продажбите на нови автомобили в САЩ през първите пет месеца на 2019 г. Спадът щеше да е по-голям, ако не бяха продажбите на пикапи.

Маржът на печалба при този тип возила също така е по-голям и възлиза на около 10 000 долара на брой, което може да надхвърля няколко пъти този на обикновения седан, според анализатори.

Chevrolet Silverado и марката Sierra на GMC имат основен принос към печалбата на GM, казва Пизар. Според изчисленията на някои анализатори, при някои модификации на Silverado и на GMC Sierra Denali маржът надхвърля 20 000 долара.

Това е добра причина, поради която във време, в което GM затваря три завода в Северна Америка и хиляди работни места, компанията инвестира сериозно в производството на пикапи.

През май компанията обяви, че ще инвестира 24 млн. долара, за да увеличи капацитета за производство на пикапи в завода си във Форт Уейн.

Silverado традиционно е вторият най-продаван голям пикап в САЩ, изоставайки единствено след модела F-Series на Ford. От Ford отчитат скок в търсенето на популярните си пикапи през миналата година, като компанията продава 909 330 броя, в сравнение с 896 764 през 2017 г.

Навлизането в шестцифрената ценова територия би било значителен скок за Chevy. Цената на новата High Country версия на модела Silverado HD от 2020 г. ще бъде малко под 90 000 долара.

Конкурентът Ford обаче е още по-близо със своята лимитирана серия на пикапа F-Series Super Duty. Оборудван с всички екстри, той достига цена 95 000 долара.