Според търговец на луксозни стоки богатите потребители никога няма да си купят нещо, което не се видели, за повече от 10 000 долара, пише Робърт Франк в CNBC.

Аукционната къща Christie’s продаде вина за 819 715 долара в търг, който беше проведен само онлайн. Сред по-скъпите вина беше каса Château Lafite-Rothschild от 1982 г., която беше продадена на азиатски колекционер за 42 350 долара.

Christie's и други аукционни къщи отдавна използват интернет, за да продават някои продукти и да рекламират търговете си на живо. По време на този търг обаче наддаването е извършвано изцяло онлайн. Успехът на търга може да означава, че търговете, провеждани само по интернет, са вълната на бъдещето.

Christie's пробва този изцяло онлайн модел с колекцията бижута на Елизабет Тейлър, както и с благотворителен търг за чанти на Hermes.

Компанията цели да разшири програмата с продажбата на вино. Главният изпълнителен директор на Christie’s Стивън Мърфи твърди, че над 25% от регистрираните участниците са били нови клиенти на аукционната къща.

Въпросът е докъде могат да стигнат онлайн търговете. Дали някой би купил онлайн картина на Мунк за 120 млн. долара? Ако онлайн търговете тръгнат по пътя на фондовите борси, дали зрелището, което в момента представляват, може да се превърна в пълна скука на екран?

Нито едно от двете не е вероятно да се случи. Търговете на живо без съмнение ще продължат да са предпочитаният метод за продажба на скъпи предмети на изкуството с цена над 1 млн. долара. Те също така вероятно ще останат основният метод за продажба на суперлуксозни вина, бижута и други предмети с колекционерска стойност.

По отношение на по-евтините артикули, които не е нужно да бъдат разглеждани на живо, онлайн търговете предоставят едно удобство на богатите.