Все още по-голямата част от компаниите изискват от кандидатите за работа да представят автобиография, но расте броят и на тези, които минават без традиционното CV, пише The Wall Street Journal.

Компаниите, които се занимават с човешки ресурси, все по-често се обръщат за сведения към социалните мрежи, видеопрезентации и тестове онлайн в търсене на подходящите кадри.

По думите на Кристина Качопо от инвестиционната компания Union Square Ventures автобиографиите и мотивационните писма съдържат много малко информация за кандидатите.

Самата тя била наета, след като пратила в компанията папка със свои материали в Twitter, профила си в LinkedIn и препратки към личния си блог и сайтове като Delicious и Dopplr, в които била показала страните, които е посетила.

Интересуваме се повече от това каква е самооценката на кандидатите, какво обичат да работят и как мислят“, заявява Качопо.

Джон Фишър, основател на StickerGiant.com, също смята, че CV-то е загуба на време и за кандидата, и за работодателя. Той предпочита електронен въпросник, в който да попита кандидатите за нещата, които го интересуват, и въпроси от типа „Какво мечтаете да работите?“, а след това да покани на интервю одобрените.

Дали това е просто мода или златните времена на CV-то отминават, предстои да видим.

Следвайте ни във Фейсбук