Сайтовете за запонанства се оказват подходяща платформа не само за създаване на романтични връзки, но и за професионално развитие, пише Marketwatch.

Все повече хора използват сайтове, като Match.com, Tinder и OKCupid, за създаване на работни контакти, а не с надеждата да открият сродна душа и партньор в живота.

Самотните сърца са основният таргет на сайтовете за запонанства - индустрия, която генерира близо 2 милиарда долара приходи годишно.

Някои от тях обаче подхождат прагматично към темата - ако не открият любовта на живота си в следващата среща "на сляпо", защо да не използват случая да обменят информация за професионалните си планове и кариерното си развитие?

37-годишният фотограф Филип Ван Ностранд от Ню Йорк е олицетворение на тази тенденция. Първоначално той използвал Tinder и Bumble за романтични срещи, но впоследствие много от дамите, с които излизал, се интересували и от професионалния му опит.

Тези контакти му донесли нови ангажименти, а наскоро дори бил поканен да снима сватбата на своя позната. Само за тази поръчка той ще получи между 5 000 и 10 000 долара, пише изданието.

"Професионализацията" на сайтовете за запонанства не е изолиран американски феномен. Когато урежда поредната си среща в Tinder, 25-годишният маркетинг специалист Джес Расосо от ЮАР няма намерение да си търси нова работа.

Но жената, с която се запознава, проявява интерес към професионалните му умения и дори го кани на интервю. Разменят си няколко мейла, но в крайна сметка той решава да отхвърли предложението.

Така или иначе, платформите за запонанства са много ефективен социален "изравнител", пише Marketwatch. За много хора те представляват рядка възможност да прекарат известно време с директори на компании, които не биха могли да срещнат при други обстоятелства.

Платформите за запознанства обаче също забелязват тази тенденция и правят всичко възможно да се възползват от нея. Наскоро няколко бивши служители на Tinder основаха своя собствена платформа, наречена Ripple, която има амбицията да се конкурира с LinkedIn на пазара на професионалните социални мрежи.

Миналата година Bumble стартираха проекта Bumble Bizz, който също е насочен към създаването на мрежи от работни контакти. Компанията отчита факта, че икономиката се развива в положителна посока, безработицата е на рекордно ниско ниво от 4%, а много хора търсят промяна в професионалното си развитие.

В същото време обаче трансформацията върви и в обратната посока. Много хора успяват да открият любовта на живота си в различни кътчета на мрежата, които по принцип не са предназначени за това, пише още изданието.

Напълно непознати хора откриват общи интереси, слушайки едни и същи плейлисти в Spotify, например. Facebook даде възможност на самотните сърца да си организират срещи, да посещават локални мероприятия и да си общуват в затворени чат групи.

Психолозите обаче предупреждават, че понякога смесването на професионалните с личните отношения може да се превърне в негатив. Те съветват потребителите на съответните платформи да зявяват открито своите намерения и да изпращат ясни послания на партньорите си, защото смесените сигнали могат да поставят и двете страни в неудобна ситуация.