От Daimler имаше доста приповдигнати надежди, че супер луксозната марка Maybach ще се конкурира с Rolls Royce и Bentley, пише Forbes.

Провалът на марката обаче се оказа много скъпа грешка - в размер на близо половин милион долара на всеки автомобил.

Според Car- британско списание за автомобили, Daimler е губил по около 500 000 долара на всеки продаден Maybach. От изданието са изчислили, че компанията е отчитала по 330 000 евро загуба от всеки автомобил, което се равнява на около 437 000 долара.

Maybach съживи марка, която за първи път се появява през 1909 г. Модерната версия дебютира преди седем години, а от Daimler досега са продали около 3 000 от луксозните автомобили в цял свят.

Според Car, те са загубили около 1.32 млрд. долара от цялото това начинание. Изданието е използвало тази сума, за да изчисли каква е загубата на компанията за всеки автомобил.

Това е последната година за луксозната кола, чието производство Daimler обяви през ноември, че ще спре.

Вместо това от Daimler ще се концентрират върху S-класата на Mercedes-Benz – основния си луксозен модел.