Десет неща, които Холивуд няма да ти каже

17270
Десет неща, които Холивуд няма да ти каже

Забелязахте ли, че филмът, който току-що гледахте бе една голяма реклама? Или че 3D-то за нищо не ставаше?

Ето 10 тайни на филмовия бизнес, разказани от smartmoney.com:

1. Големият проблем? Финансовият резултат

Представете си: капитаните на индустрията се борят да останат адекватни в свят, който вече не разбират. Приходите от продажби на билети в кината падат за втора поредна година в САЩ, като за 2011 г. се понижават с 4% до 10.2 млрд. долара. Основата на проблема идва от все по-голямата популярност на услуги като видео-съдържание по поръчка. Потребителското търсене на видео-стрийминг в САЩ скача с 50% за 2011 г. до 3.4 млрд. долара. В интерес на истината, Холивуд прави пари от този стрийминг, но те са крайно недостатъчно.

2. 3-D е за загубеняци

И какво правят кинопроизводителите, за да докарат повече хора в кината? Те преоткриха една иновация от преди десетилетия: 3-D киното. Не малко хора смятат, че тази мода бързо ще отмине. Плюс това екшън филмите не винаги изглеждат добре на 3-D. Според критика Тай Бър, филмите, правени за триизмерно излъчване (Сблъсъкът на титаните, Пътуванията на Гъливер, Зелената Латерна) са „ужасно написани, ужасни за гледане с лицата на актьорите отделени от задната част на главите им“. Разбира се, Холивуд не вижда така нещата. Режисьорът на Сблъсъкът на титаните възхвалява 3-D като казва, че зрителите виждат на екрана нещата точно така, както са изглеждали на снимачната площадка. Но в крайна сметка потребителите плащат за новата стара технология – цените на билетите за 3-D е с около 50% по-висока.

3. Филмите са зле прикрити реклами.

В днешно време Холивуд разчита все повече на реклами, за да финансира филмите си. Всъщност, вкарването на продукти във филмите се е удвоило от 2005 година насам до около 1.8 млрд. долара. Това размива чертата между развлечението и рекламата – практика, която защитниците на потребителите критикуват. Морган Спърлок (Super Size Me) дори прави филм за това със заглавие „Най-великият филм, продаван някога“, като го финансира с реклами за 1.5 млн. долара. Холивуд твърди, че това е важна част от бизнеса и само продажбите на билети не са достатъчни.

4. Ню Йорк? Чикаго? Всъщност Ванкувър.

Когато Холивуд иска да използва определен град за пейзаж е изправен пред следния избор – да се разправя със скъп и проблематичен местен екип, или да се отправи към място с подобен изглед, което е доста по-евтино и отворено от гледна точка на местна администрация. Като резултат някои щати, като Мичиган и Луизиана, стават популярни напоследък. И Канада – особено Торонто и Ванкувър – се превръщат в такъв център, че чак ги наричат Северен Холивуд.

5. Надуваме продажбите като ограничаваме избора ви.

Едва ли е изненада, че Холивуд пуска младежко ориентирани филми през ваканционните летни месеци. Но някои може да бъдат изненадани колко точно студията изчисляват времето. Ако не очакват даден филм да направи сензация, те го пускат извън сезона по време на по-спокоен уикенд, когато няма силна конкуренция. На кратко, като ограничават избора на зрителите, студията успяват да продадат повече билети за филми, които иначе биха били разочарование.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

!
# 0
11:05 | 30 May 2012
Именно във вашият сайт преди време бяхте публикували за странни спечелени дела и това във връзка с Живот на скорост. Бяхте написали, че жената е искала единственно да няма повече такива подвеждащи трейлъри и да и бъде единственно възстановена сумата на стойност билетът за филма.Написахте, че е спечелила, а сега изведнъж делото е прекратено..... Някакси не ви се връзват нещата.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 683.350 0.36%
  • BGREIT 114.380 -0.12%
  • BGTR30 549.190 0.64%
  • BGBX40 132.260 0.43%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1803 1.1804
  • GBP/USD 1.3458 1.3460
  • USD/JPY 112.1450 112.1570
  • USD/CHF 0.9688 0.9690
  • USD/CAD 1.2343 1.2345
  • AUD/USD 0.7893 0.7894
  • USD/BGN 1.6569 1.6572
Ask Bid
  • DOW JONES 22314.75 22318.75
  • S&P500 2499.24 2499.74
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5262.61 5264.61
  • DAX 12596.44 12598.44
  • FTSE 100 7275.99 7277.49
  • ПЕТРОЛ 51.87 51.92
  • ЗЛАТО 1298.88 1299.38
  • СРЕБРО 16.88 16.90

Видео