Германският национален железопътен превозвач Deutsche Bahn AG, който миналата седмица отложи плановете си за първично публично предлагане на акции (IPO), обмисля възможността за продажбата на дялове от подразделението си DB Mobility Logistics на институционални инвеститори посредством частни пласирания, предава Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Главният изпълнителен директор на компанията Хартмут Медорн и финансовият директор Дитхелм Сак разглеждат възможността за извънборсови сделки с инвестиционни фондове от Китай, Сингапур, Близкия Изток и в Руските държавни железници, според изданието, което не споменава източници.

Нова дата за IPO, първоначално обявена за ноември, на този етап изглежда малко вероятна, като се има предвид напрежението на финансовите пазари напоследък, според вестника.

От Deutsche Bahn засега не са коментирали публикацията.

Спадът в цените на акциите е довел миналата седмица до кулминационната точка на дълго проточилите се различия между германското правителство и Deutsche Bank, Goldman Sachs, Morgan Stanley и UBS, които са глобални координатори на IPO-то, по отношение на оценката на подразделението на компанията Deutsche Bahn Mobility and Logistics (DBML).

Берлин настоява за цена от 6 млрд. евро за дела си в DBML, докато банките се опитват да накарат правителството да свали цената до под 5 млрд. евро, твърдейки, че инвеститорите няма да платят повече и че банките ще бъдат натоварени с нежелани и надценени акции.

Политическото съгласие за приватизацията на по-малка част от подвижния състав и логистичната база на компанията бе постигнато по-рано тази година през април. Германското правителството първоначално възнамеряваше да предложи 49.9% от капитала на компанията.