Най-големите щатски публични компании са похарчили 40 млн. долара през миналата година, за да осигуряват безплатни полети с фирмените самолети на някои от най-високо платените си ръководители.

От Financial Times са анализирали над 1 000 корпоративни уведомления до щатската Комисия по ценни книжа и борси, за да анализират тази спорна практика и са открили, че малка група компании (около 10% от компании в индекса S&P 500) е отговорна за две трети от общите разходи за използването на фирмени самолети за лични цели.

Ето няколко любопитни факта:

От Comcast са похарчили 1.2 млн. долара, за да позволяват на ръководителите си да използвал фирмения самолет през 2014 г.

В резултат на това компанията е получила отказ за отчислението на 3.75 млн. долара от корпоративния й данък.

Защо от Corning предоставят безплатни полети на своите ръководители? Заради “ограничените опции за пътнически полети в района на Корнинг, Ню Йорк,” твърдят от компанията.

Вижте още: Получастните самолети са новата първа класа

През 2014 г. Google е платила 1.3 млн. долара за това, че компанията е използвала частни самолети на цена от 7 500 долара на час.

Oracle е платила 1.4 млн. долара на компания, собственост на Лари Елисън, за това, че през същата година е използвала нейни самолети.

През същата година Cisco е възстановила на тогавашния си главен изпълнителен директор Джон Чембърс 2.5 млн. долара за полети.

И трите компании твърдят, че са платили по-ниски цени от пазарните. Тези плащания не са част от екстрите, които получават ръководителите.

Ralph Lauren е платила на своя основател и главен изпълнителен директор Ралф Лорън 200 000 долара през 2014 г. за лични полети на неговия личен частен самолет.

Спешният полет на Джеймс Горман до Австралия заради смъртта на неговата майка е струвал на Morgan Stanley 237 968 долара.

Базираната в Ню Йорк CableVision е предоставила безплатни полети на стойност 271 761 долара с фирмения хеликоптер на трима свои ръководители през 2013 г.

Железопътната компания CSX Corporation е предоставяла безплатни полети с фирмения самолет на своя главен изпълнителен директор.

Цената на частния самолет Gulfstream V, който Apple дава на Стив Джобс през 1999 г., е 90 млн. долара.

Бари Дилър е председател на Expedia и IAC и получава безплатни полети на фирмените самолети и на двете компании.