Познавате такъв тип потребители на Facebook. Създали са си профил още през 2009 г. и оттогава не са го използвали. Няма профилна снимка, няма обновявания на статуса. От време на време някой ги тагва в снимка, но те дори не получават известие за това?

Има и друг тип. Тя изчаква търпеливо. Тя не "харесва" неща и определено не коментира. Всъщност тя рядко прави каквото и да било, освен да преглежда какво правят другите и безмълвно да осъжда размера на вашата талия на снимките ви от плажа.

Всеки си има собствени стил на поведение в социалните медии, но в поведението на потребителите на Facebook се различават определени модели. За компаниите, които се надяват да използва рекламния потенциал на Facebook, идентифицирането и таргетирането на конкретни типове потребители може да бъде от ползва.

От Optify са изготвили интересна статистика за типовете потребители във Facebook, от играещият на игри до преследвача и всички останали.

Вижте дали разпознавате някои от тези типове сред вашите приятели във Facebook?

Преследвачът – никога не оставя на мира бившия или бившата си.

Любима дейност: Предпочита да следи какво постват бившите и евентуалните бъдещи
Тактика: Разглежда профилите на други хора, за да следи техните приятели
Потребителите на Facebook влизат на сайта средно по 14 пъти на ден. Преследването обаче е трудоемка задача, затова преследвачът влиза доста повече пъти на ден.

Възрастният потребител – чул за Facebook някъде в квартала

Любима дейност: Да коментира постовете на децата си
Спада в една от тези две възрастови групи: от 55 до 64 г. и над 65 г.

Вижте още: Най-възрастният потребител на Facebook е на 106 години

Неопитният новобранец – профилната снимка обикновено е селфи, направена с телефона

Любима дейност: Да „харесва“ и коментира всичко
Регистрира 14 пъти повече „харесвания“ отколкото средностатистическия потребител на Facebook за месец

Споделящият прекалено много – обновява статуса си, информирайки за всичко

Отивам към пощата, за да си взема мазилото за крака.“
Любима дейност: да се чеква от всяка стая на дома си
Имаме регистрирано чекване в тоалетната „Върша работата“

Рекламното лице – споделя само новини от своята компания

Всички, нейни/негови служители харесват това
Любима дейност: Да работи и в общи линии само да работи
Статистиката показва, че едва 16% от феновете на дадена страница виждат даден пост – Рекламното лице не харесва това.

Страхливият потребител – този профил е заключен (Мама харесва това)

Любима дейност: Измисляне на фалшиви последни имена за по-голямо прикритие
13 млн. потребители не са чували за инструментите за управление на сигурността на Facebook или никога не са ги използвали – Страхливият потребител не харесва това и никога няма да приеме техните покани за приятелство.

Рекордьорът – той/тя слага „вирусно“ пред видео

Любима дейност: Споделяне на снимки на сладки котки и мемета или още по-добре мемета със сладки котки
Световният рекорд за най-много „харесвания“ е поставен на страницата на Farmers Insurance – 2 047 058 Харесвнаия. Той/тя мечтае да го подобри.

Вижте още: 7 души, които бяха арестувани заради постове във Facebook

Играещият на игри – общува само чрез Facebook игрите

Любима дейност: Взема си почивка от Farmville, за да поиграе на Candy Crush и обратно
Общо 250 милиона потребители си плащат, за да играят на игри във Facebook. Това прави един на всеки четири потребители.

Непотребителят – регистрирането беше достатъчно трудно, сега искате и да се логва ли?

Любима дейност: Истинското общуване лице в лице с други хора
Едва 18% от профилите във Facebook принадлежат на неактивни потребители.
10% от месечните потребители на Facebook дори не са човешки същества, а домашни любимци, марки и предмети.