Мрачни тонове и акцент върху съчетаването на дрехите под надслов "красота и защита" във времена на война - така протече дефилето на Dior по време на Седмицата на модата в Париж във вторник.

Колекцията е създадена много преди инвазията на Русия в Украйна, но дефилиращите модели носеха и различни защитни средства, като корсети с въздушни възглавници и приличащи на бронежилетки топове, отправящи директна препратка към ситуацията в Източна Европа, посочва АФП.

Артистичният директор на марката Мария Грация Чиури посочва, че дори преди конфликта в Украйна "светът вече е бил във война". "COVID е друга форма на война. Всички ние преживяхме няколко много трудни месеца. В тези трудни времена много се разсъждава върху това как да се съчетаят красотата, естетиката и защитата," допълва тя.

Инвестиция в модни артикули на Hermes или Chanel с до 80% доходностПокупката на употребявани вещи се превръща в модна тенденция заради опазването на планетата Копирано от standartnews.com

Затова последните творения на 58-годишната италианска дизайнерка са насочени към намиране на технически решения, които да бъдат по-функционални за женските тела.

"Дрехите, сами по себе си, са форма на защита, която ни успокоява. Този аспект присъства много силно в това, което правя - както емоционална, така и защита в буквалния смисъл на думата", казва Чиури.

Според дизайнерката настоящата криза е поредното доказателство за недостатъците на доминираното от мъже общество.

Според нея, ако има повече жени на ръководни позиции, ще има по-малко войни.

Седмицата на модата в Париж се завърна с надеждата, че това е завръщане към нормалността. Есенно-зимните ревюта, в които участват 72 марки, сред които Dior и Hermes, обаче бяха помрачени от войната в Украйна.

Тя продължава до 8 март и ще предложи модни събития в Ню Йорк, Лондон и Милано, припомня Ройтерс.