Наричат Виена световна столица на музиката. Градът се гордее с музикалното си наследство и днес продължава да е един от най-значимите музикални центрове. Всяка година милиони туристи посещават австрийската столица именно заради музиката - нейният език е универсален, а желаещите да го овладеят непрекъснато се увеличават.

Затова не е случайно, че във Виена музиката има свой дом - Домът на музиката помага на посетителите си не само да разбират нейния език, но и да го говорят. Музеят предава темата „Музика“ чрез многобройни места за преживяване, оформени според най-новите технически и звукови стандарти.

Това се случва под формата на игра - образователно и интересно за малки и големи. Музеят отваря врата към пленителния свят на звуците и изгражда мост между традициите и съвремието. Той обединява по превъзходен начин обучение, забавление и информация.

Сградата, в която се помещава музеят, е на 500 г. През XVI в. тя е императорска леярна, два века по-късно става дворец на ерцхерцог Карл, а след преустройство и инвестиции от над 60 млн. евро през юни 2000 г. е превърната в Дом на музиката.

Сега музеят, който разполага с изложбена площ от 1500 кв. м, е посещаван от над 3 млн. души годишно, каза директорът му д-р Симон Пош на конференция в Национална галерия „Квадрат 500“ по повод Дните на Виена в София.

Домът на музиката е оборудван с интерактивни инсталации, които са разработени специално за него, а свързващият елемент в тях винаги е музиката и звукът. Сред тях са игра на зарчета „Валс“, Соносфера, Бисери на времето. Тук се помещава музеят на Виенската филхармония, а третият етаж е запазен за големите представители на музиката, като Щраус, Моцарт, Бетовен, Малер.

Посетителите могат да се докоснат до музикалните инструменти и дори да ги изпробват. Една от големите атракции е виртуалният диригент, който отвежда гостите на музея в мобилно пътешествие в света на музиката.

В музея има и концертна зала с 1500 места, а друга негова особеност е работното му време - от 10 до 22 ч. Домът на музиката присъства във всички социални мрежи - Facebook, Twitter, Instagram, а интерактивното приложение на осем езика позволява на виенчани да го „посещават“, без въобще да стават от канапето в хола си, отпивайки от чашата с вино.

Всяка година приложението е сваляно над 40 000 пъти. Музеят обновява уеб страницата си на всеки две години и регистрира около 20 000 посещения на месец.

Колкото до финансирането му - 40-45% са под формата на субсидии, а останалите 60% от средствата се осигуряват от самия музей.