Следващият път, когато си поръчвате храна за вкъщи, е хубаво да проверите дали доставчикът не си е похапнал по пътя.

Проучване, цитирано от Marketwatch, показва, че над една четвърт от куриерите се изкушават да опитат от ястията, които трябва да доставят на своите клиенти.

Изследването на US Foods е проведено сред 500 доставчици и 1 500 потребители на различни онлайн приложения за поръчка на храна, като UberEats, Grubhub GRUB, DoorDash и Postmates.

54% от разносвачите признават, че поне веднъж са почувствали изкушението да опитат от поръчките на клиентите си, а 28% са се поддали и са си похапнали на път за адреса.

"За съжаление, доставчиците също действат импулсивно в определени случаи и някои от тях нарушават служебния си дълг, посягайки към храната на клиентите", отбелязват авторите на доклада.

Едва ли е изненадващо, че потребителите никак не гледат с добро око на тази практика. На въпроса колко биха били ядосани, ако разберат, че доставчикът се е почерпил с поръчката им, по скалата от 1 до 10 (като 1 означава "не ми пука особено", а 10 е "абсолютно недопустимо"), средната оценка на анкетираните е 8.4.

"Похапването" от клиентските поръчки нарушава и политиката на компаниите за доставка, тъй като в тях изрично е посочено, че целостта на опаковката при доставката не бива да се нарушава. Ако бъдат "хванати в крачка", шофьорите, които си позволяват подобни волности, могат бързо да загубят работата си, пише още изданието.

Според проучването 85% от потребителите одобряват използването на някаква физическа гаранция за това, че ястието им не е било разопаковано (например специални лепенки върху кутиите или пликовете за доставка).

Доставчиците обаче също имат своите оплаквания от клиентите и най-често те са свързани с "бакшишите". 60% от анкетираните шофьори твърдят, че в повечето случай получават недостатъчен или никакъв "бонус" при доставката.

Колкото до самите клиенти, 95% от тях твърдят, че винаги оставят бакшиш. Две трети от хората обаче уточняват, че размерът му зависи и от останалите допълнителни такси към поръчката, които не отиват при шофьора (например таксата за доставка на компанията).

Една трета от анкетираните твърдят, че оставят средно по 5 долара бакшиш при всяка поръчка, но над 57% от хората дават по-малко. Едва 11% "награждават" доставчика с 6 долара или повече.