Модната марка Zara минава на зелена вълна.

От 2025 г. материите, които ще се използват за дрехите на компанията, ще бъдат напълно органични. Това обяви Inditex - компанията-майка на Zara.

Целта на испанския конгломерат е да прокара новата си политика и сред другите си брандове, включително Zara Home, Pull & Bear и Bershka.

Inditex обяви плановете си по време на своята годишна среща, която се проведе през миналата седмица. 90% от материалите, които използва Zara, представляват памук, лен, вискоза и полиестер.

От 2023 г. вискозата, която представлява полусинтетични влакна, ще бъде напълно възобновяема в производството на компанията, предава CNN.

По думите на председателя на борда на директорите и изпълнителен директор на Inditex Пабло Исла, компанията ще използва 100% възобновяеми материали.

„Трябва да бъдем сила на промяната, не само в компанията, но за целия сектор“, казва Исла. „Устойчивостта е задача, която никога не свършва. Всички в Inditex сме замесени в нея, като успешно увличаме и нашите доставчици“, казва той.

Компанията има и други зелени цели, включително превръщането на търговските обекти на Zara в по-екологично ефективни точки до края на 2019 г. Според Inditex, това ще намали въглеродния диоксид, ще пести електричество и ще минимализира прахосничеството.

Компанията иска 80% от енергията, потребявана от магазините, центровете за дистрибуция и офисите, да бъде зелена до 2025 г.

Това не е първата подобна новина с марка Zara. Потребителите вече имат възможността да предават стари дрехи и обувки в над 1300 магазина на марката.

Най-богатият европеец става хазяин на най-богатия човек в светаНай-богатият човек в Европа ще бъде наемодател на най-богатият човек в света.

Inditex продава дрехите си над 200 пазара онлайн и чрез 7000 търговски обекта в 96 страни.

Преминаването към зелено производство е тенденция в индустрията. Други търговци на облекло, като H&M и Uniqo, например, също представиха свои зелени инициативи.