Докато учели в Харвардския университет Марчела Сапоне и Джесика Бек случайно се натъкнали на идея за стартъп, благодарение на разхвърляните си жилища.

Двете наели човек от Craigslist, който да идва и да се занимава с прането им и да купува хранителни продукти всяка седмица, след което си поделяли разходите.

Жената, която наели се казвала Джени и идвала в техните жилища, за да се грижи за подобни домашни задачи, които иначе се натрупвали. Това в крайна сметка се превръща в тяхната компания - Alfred.

Днес това е стартъп, който наема служители - Alfred Client Managers, или просто "Alfreds", които изпълняват седмични услуги на клиенти като закупуване на хранителени продукти, сортиране на поща, разнасяне на пакети и пране.

Клиентите плащат по 32 долара на седмица за услугата, плюс разходите за покупките. Alfred вече е набрала 12.5 млн. долара от инвеститори, между които Spark Capital, New Enterprise Associates, Sherpa Capital и CrunchFund.

На пазара има много компании, които доставят всевъзможни неща до вратите на хората, но Alfred иска да бъде компанията, която оперира в дома на хората.

"Гледаме на Amazon като на наше вдъхновение," казва Сапоне, която е главен изпълнителен директор на компанията.

От самото начало Сапоне и Бек са концентрирани върху изграждането и поддържането на устойчив и печеливш бизнес.

Основателките на Alfred целенасочено ограничават ръста на компанията. Alfred отчита 30% ръст на месечна база. Записванията за услугите на компанията са четири пъти повече, но Сапоне и Бек се концентрират върху това дейността й свързана с всеки от клиентите да печеливша или поне да не е губеща.

Компанията все още не отчита нетна печалба, но има оперативна печалба, според основателките й.

Alfred, която започва дейност през 2014 г., развива дейност в Манхатън, Бруклин и Бостън и в момента тества пазарите в Лос Анджелис и Сан Франциско. Вече имаме "стотици" служители, които са изпълнили "малко под 100 000" поръчки на хиляди клиенти, казва Сапоне.

Клиентите на Alfred харчат средно по 415 долара на месец, или 4 980 долара на година. За сравнение абонатите на Amazon Prime харчат по около 1 500 долара на година. В първата си година Alfred генерира 1.5 млн. долара приходи. Компанията има 26 корпоративни служители в централата си в Ню Йорк.

Компанията не е насочена само към единични клиенти, но директно и със строителни компании, сред които са базираната в Сан Франциско JS Sullivan, както и компанията за микроапартаменти Stage 3.

Когато Бек и Сапоне били все още в Бостън, те не били сигурни дали Alfred е компанията, която има нужда от финансиране под формата на рисков капитал.

Мислехме за нашата компания като за малък бизнес. Направихме пощенски картички с изписани на тях различни цени за пакети услуги и ги пуснахме под вратите на хората в най-различни квартали в Бостън. Така се сдобихме с първите си 10 клиенти.

От Alfred събират данни за клиентите си и техните предпочитания, за да осигуряват по-качествена услуга. Например, човекът, който, отговаря за вас знае дали ползвате продукти без глутен, нетоксични почистващи препарати и дали пътувате често. Това позволява на клиентите да се доверяват на помощниците си от Alfreds със задачи като "Купи ми биозеленчуци за 20 долара." Вашият помощник също така автоматично зарежда отново продуктите, които са ви се свършили.

Едно от предимствата на Alfred, което я отличава още от самото началото от останалите подобни услуги е оптимизацията на стандартните маршрути.

Това е като обиколката на доставчика на мляко, където един човек изпълнява поръчките на всички едновременно и обикаля стандартните си маршрути. Точно както доставчикът на мляко посещава квартала и взема празните бутилки от всяка врата, обяснява Сапоне.