Притежаваната от LVMH Moët Hennessy обяви, че е влязла в партньорство с рапъра Джей Зи посредством придобиването на 50% от неговата марка шампанско Armand de Brignac.

51-годишният предприемач и музикант е продал половината от своята марка шампанско на Moët Hennessy за неназована сума, а според Financial Times партньорството ще позволи на Armand de Brignac да достигне до повече магазини и включва споразумение за глобална дистрибуция.

От 2006 г. насам Armand de Brignac не спира да се разраства и през 2019 г. марката продава над 500 000 бутилки в Северна Америка, Азия и Европа. Джей Зи, чието истинско име е Шон Картър, придобива марката през 2014 г. като твърди, че просто нямал друг избор.

Картър помага за популяризирането на френската марка шампанско Cristal в края на миналия и началото на новия век, като я използва в своите видеоклипове и споменава името й в песните си.

През 2006 г. обаче Фредерик Розо, който тогава е бил управляващ директор (сега главен изпълнителен директор) на винарната Champagne Louis Roederer, която произвежда Cristal, казва нещо, което Картър счита за расистко.

На въпрос на The Economist дали свързването на марката с рап музиката може да навреди на Cristal, Розо казва: “Това е добър въпрос, но какво можем да направим? Ние не можем да забраним на хората да го купуват.”

Въпреки последвалото разяснение от страна на Розо, Картър решава да бойкотира марката.

"Това изказване ни накара да създадем наш продукт,” заявява Картър пред CNBC.

През същата година Картър показва бутилки с шампанско Armand de Brignac, известно като “Асо пика” заради етикета си, в своето видео към песента Show me What You Got. Картър също така влиза в партньорство с Armand de Brignac, придобивайки 50% от марката.

През 2014 г. той купува останала част от Armand de Brignac, с което става първия рапър със собствена марка шампанско.