Престоят в хотел е удобство и чудесен начин да прекарате ваканцията си, без да се тревожите за храна, почистване и дребни ежедневни проблеми.

Но дори когато плащате за престоя си, имайте предвид, че има някои правила, които е добре да следвате и неща, които не трябва да правите.

Ето няколко такива, според настоящи и бивши хотелски служители.

Не е желателно да махате възглавниците от калъфките

Така няма да помогнете на персонала, чаршафите се сменят през ден или два, затова те ще сложат същите отново. Ако се налага да бъдат сменени, защото са изцапани, обадете се на рецепция.

Избягвайте да спите върху покривалото

Те са доста трудни за почистване и се перат изключително рядко или изобщо не се перат. Затова просто не лягайте върху тях.

Избягвайте да напускате по-късно, без да уведомите

Късното напускане може да обърка графика на служителите и също така е възможно да бъдете таксувани допълнително за вашата стая. Особено в натоварените периоди персоналът се стреми да подготви стаите за следващите гости, а дори 10 минути по-късно от планираното могат да доведат до забавяне.

Преди да звъните на рецепцията с въпроси, прегледайте книжката за добре дошли в стаята си

Преди да се обадите на рецепция или просто да приемете, че знаете правилата на хотела, не забравяйте да погледнете указанията, менютата и информацията, които са поставени във вашата стая при пристигането ви.

Всеки хотел си има свои правила. Например в някои закуската приключва в 10 часа сутринта и след това няма да ви бъде сервирано. За някои е забранено пушенето или домашните любимци в стаята. Затова, четете правилата, за да не се окажете допълнително таксувани.

Не очаквайте стаята ви да бъде почистена веднага

Ако решите да идете на обяд и в това време стаята ви да бъде почистена, не бъдете убедени, че това ще се случи. Най-добре е да предоставите на служителите за почистване поне три- или четиричасов прозорец, в който да го направят. Те минават по график и няма гаранция в кой точно час ще бъдат при вас.

Не напускайте хотела, без да предупредите за повреда

Ако сте счупили или повредили нещо в хотел, не си мислете, че ще се измъкнете така. Обикновено на рецепцията разполагат с номера на вашата банкова карта и в момента, в който това се разбере, може да бъдете таксувани.

По време на напускането ви на рецепцията обикновено се изпраща някой да провери стаята. Така че, ако случайно счупите или повредите нещо в стаята и предупредите, може да не ви таксуват, защото ще бъде описано като амортизация.

Ако искате ранно настаняване, трябва да попитате дни предварително, а не сутринта

Независимо дали имате ранен полет или просто искате да оставите куфарите и да се втурнете в разглеждане на града, ранното настаняване е чудесна възможност за това. Важно е да поискате тази услуга предварително – поне два-три дни по-рано, за да бъде предупреден персоналът.

Не разчитайте, че ако сте група, непременно ще бъдете в съседни стаи

Ако пътувате с голямо семейство или група приятели, не разчитайте, че автоматично ще ви бъдат дадени стаи, които са свързани или са един и същи етаж. Ако заявите предварително и има възможност, най-вероятно няма да ви бъде отказано. В противен случай, не се опитвайте да сменяте на място.