Средно статистическият човек прекарва около девет часа седмично от почивката си в компанията на... социални медии, сочат данните от проучване на Expedia.

Повечето хора се чувстват задължени да публикуват снимки, показващи ваканцията им, а 44% от 2 000 души, проучени от Expedia, смятат, че социалните медии по някакъв начин са съсипали почивката им.

"Въпреки че хората казват, че социалните медии могат да съсипят ваканционните им преживявания, изглежда, че те все още са важен аспект от пътуването им", според Алекс Платс, търговски директор в Expedia.

Днешните туристи са натоварени с ангажимента да представят пътуването си перфектно онлайн, като 10% от респондентите на Expedia признават, че правят до 15 снимки на една и съща поза, преди да одобрят кадъра.

Около една четвърт от анкетираните признават, че обръщат повече внимание на социалните медии, когато са на почивка, което реално обезсмиля цялата им ваканция, посочва T+L.

Отговорът на Expedia на обсебването на почивката от социалните медии е инструмент, наречен Stay Off Social.

Преди да потеглят на ваканцията си, потребителите определят своята ваканционна дестинация, периода, в който ще са там, както и колко често искат приложението публикува от тяхно име.

След това те могат да изберат от поредица снимки от местоназначението си, да актуализират надписите и Stay Off Social да ги публикува от тяхно име, докато те се наслаждават на почивката си.

За тези, които нямат нищо против обикновените снимки и просто искат да накарат приятелите си да завиждат, инструментът на Expedia е перфектен.

Другият начин, по който можете да избегнете използването на социални медии през почивката си, е да публикувате снимките от нея, когато се върнете вкъщи.

Все пак не бива да пренебрегваме факта, че някои проучвания са установили, че споделянето на ваканционни снимки в социалните медии прави хората по-щастливи.