Coca-Cola и червеният цвят вървят заедно така, както фъстъчено масло и мед, мляко с бисквити, парти и петък вечер. В края на краищата, бихме разпознали този червен етикет навсякъде. Но защо компанията го избра за своето лого?

Някои твърдят, че червеният цвят идва от една от първите реклами на компанията, в която Дядо Коледа носи своя червено-бял костюм и държи бутилка кола. Но според компанията известното й лого датира още от самото начало на самата марка.

Преди повече от 130 години Coca-Cola се продава в бъчви в американските аптеки и дрогерии. Алкохолът се предлага по същия начин. Но докато алкохолът се облага по онова време, при безалкохолните напитки не е така. Затова от Coca-Cola решават да оцветят бъчвите в червено, за да помогнат на митническите и данъчните служители да ги отличават.

Цветът остава, а останалото е история. Сега "виждате иконата на червения диск на витрината и знаете, че там ще можете да купите вкусна, леденостудена Coca-Cola", каза Тед Райън, архивист на компанията.

Няма да откриете известния оттенък в цветните картели на Pantone. Той всъщност е комбинация от три различни нюанса на червено. Типографията на логото, от друга страна, е официален шрифт, наречен "Spencerian" и се свързва с марката от 1900-те.