Ако сте лоялен потребител на Facebook от самото начало, може би си спомняте по колко драстично различен начин изглеждаше сайтът. Ако не, Business Insider припомня трансформациите на социалната мрежа през годините.

От частна социална мрежа за студенти от Харвард до гигантския сайт в момента - Facebook разви дизайна и възможностите си паралелно с разрастването си. Кой знае коя ще е следващата голяма промяна, но можете да сте сигурни, че потребителите няма да я харесат, както се случи с всички останали промени в историята на сайта. Впоследствие обаче те променяха мнението си.

Помните ли, когато Facebook се наричаше Thefacebook? Тя води началото си от Харвард и бавно се отваря към други университети.

Ето така изглежда Facebook групата през 2005 г.

За сравнение, ето така изглежда Facebook група днес.

През 2005 г., преди появата на News Feed, Facebook е просто сбор от профили, които нямат връзка помежду си.

Вижте профила на Марк Закърбърг през 2006 г.

Facebook пуска News Feed, за да показва цялата дейност на приятелите ни в един таймлайн през 2006 г.



В същото време Facebook въведе Mini-Feed. Но цялостната концепция на News Feed предизвика доста критики.

Някои потребители дори стигнаха до там да наричат един от продуктовите мениджъри на Facebook дявол.

През 2009 г. началната страница на Facebook претърпя фейслифтинг. Тя започна да се прокрадва в територията на Twitter с прибавянето на News Feed в реално време.

Същата година Facebook въведе и алгоритъма си за определяне на реда, по който трябва да се показват актуализациите на статусите.

През 2010 г. Facebook постави уведомленията в горната лента след нова промяна на дизайна.

Facebook показа нов, по-визуален профил през 2010 г. Тя добави лента със снимки, на които сме били отбелязани скоро, под името ни и основната информация за нас на профила ни.

Facebook пусна News Ticker през 2011 г., така че потребителите да могат да следят приятелите си, докато сърфират в други части на социалната мрежа.

Таймлайнът на Facebook сякаш е съществувал от самото начало. Но в действителност той се появи през 2011 г., за да бъде виртуална хронология на целия ни живот.

Facebook започна да наводнява News Feed със спонсорирани истории през януари 2012 г.

Така изглежда News Feed на Facebook днес.

Така изглеждаше мобилното приложение на Facebook при пускането му.

Дизайнът му вече е сменен напълно.

Снимки: Facebook, Business Insider