Над 10 милиона копия от The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom бяха продадени само за три дни.

Така тази част се превърна в най-бързо продаваната игра от поредицата Zelda досега, съобщиха от Nintendo, цитирани от BBC.

За сравнение, The Legend of Zelda: Ocarina of Time - най-високо оценената игра в класацията на Metacritic, е продадена в 7,4 милиона копия за целия си период на разпространение.

Tears of the Kingdom беше пусната като ексклузивна игра за Nintendo Switch миналия петък. Тя вече е продадена в повече копия от всяка друга Zelda игра с изключение на Breath of the Wild, на която е продължение.

Breath of the Wild, издадена за Switch и Wii U през 2017 г., е продадена в почти 30 млн. бройки, според Statista.

Видеоигрите вече са по-голяма индустрия от киното и спорта, взети заедноИндустрията може да благодари на това за пандемията

Според GamesIndustry.biz Tears of the Kingdom се е превърнала и в най-голямата физическа премиера на видеоигра за 2023 г. в Обединеното кралство, като е продала с 50% повече копия от Hogwarts Legacy.

"Огромните начални продажби на най-новата Zelda я нареждат сред най-платените игри, издавани някога.

С очаквани брутни продажби от над 600 млн. долара (480 млн. паунда) това заглавие е сравнимо с някои от най-добрите премиери в историята, но малко отстъпва на най-големите. Например Grand Theft Auto V реализира продажби за над 1 млрд. долара в тридневния си стартов период.

Zelda винаги е била любим франчайз за феновете на Nintendo, но успехът на конзолата Switch и преосмислянето на франчайза в преживяване с отворен свят промениха привлекателността му.", заяви Пиърс Хардинг-Ролс от Ampere Analysis, цитиран от BBC.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom е ролево преживяване със свободно движение и огромно поле за разказване на истории, което позволява на играчите да изследват обширните, живи и визуално зашеметяващи земи на Хирула.

Много слабо второ тримесечие за гигантите в сферата на видеоигритеMicrosoft, Sony и Nintendo отчтоха спад в продажбите на видеоигри. Основната причина е, че хората прекарват по-малко време в игра и повече време навън

За компанията Nintendo, това е идеалният момент за излизане на заглавие от такъв мащаб, обхват и значение, . Следващите месеци ще бъдат изпълнени с ръководства, съвети и горещи мнения за Tears of the Kingdom, а мненията на критиците са повече от възторжени.

"Tears of the Kingdom е триумф на дизайна на игра с отворен край, която отдава почит на най-добрите части от богатата история на франчайза Zelda - и понякога ги надминава", пише Стив Уотс от Gamespot.

Петзвездни отзиви имаше и от Empire, The Guardian, Metro, Daily Mirror и Radio Times. Алана Хейгс от NintendoLife коментира: "Играта подобрява всеки един аспект от предишната част и ви дава още повече свобода, още по-голям свят и още куп тайни за разкриване. Това е направо зашеметяващо и води до абсолютно невероятно изживяване."

Прословута по цял свят със свободата, която дава на играчите, Breath of the Wild завладя толкова силно феновете на поредицата Zelda, че влезе във фокуса на дебат дали не трябва да се счита за най-добрата игра на Zelda в историята вместо изданието от 1998 г. Ocarina of Time.

"В играта има милион различни начини да се справиш с всяка ситуация, което според мен е много удовлетворяващо от интелектуална гледна точка", казва журналистката Мари Льо Конт, която по време на локдауна през пандемията прекарва 250 часа в Breath of the Wild. Тя вече си е взела почивен ден, за да се потопи изцяло в продължението Tears of the Kingdom.

"Искам да знам какво са направили с нея. Колко различно ще бъде то? Знам, че ще има много нови игрови механики, начини за игра, нови оръжия и искам да ги видя всичките.", допълва журналистката.

Супер Марио счупи рекордите за филмова адаптация на видеоиграЕто защо новият филм на Nintendo и Universal няма да има същата нерадостна съдба като филма от 1993 г.

Въпреки че премиум версиите на игрите са особено скъпи (Tears for the Kingdom се продава на дребно за около 60 паунда в Обединеното кралство), Мари смята, че много фенове като нея с удоволствие ще направят инвестицията, защото очакванията са огромни.

"Недостатъкът на игрите като хоби е, че могат да бъдат скъпи. Понякога се е случвало да похарча 50 или повече паунда за някоя игра, а след това да ми се стори трудна и да не ми хареса. Това може да бъде много досадно и да е загуба на време. В този случай обаче, имам вяра в разработчиците.", допълва тя.

Междувременно носителят на наградата Game Awards за 2022 г. Elden Ring е продал около 20,5 милиона бройки към март 2023 г.

Фентъзи играта, създадена от разработчиците на успешната ролева поредица Dark Souls, беше пусната на много конзоли, обхващащи PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X и дори PC, отбелязва BBC.