Ден, след като щатският индекс S&P 500 достигна до пореден рекорд, класически автомобил Ferrari също беше продаден на рекордна цена, което е поредният признак, че инвеститорите може и да недоволстват от пазарните оценки на финансовите активи, но втъпреки това са готови да плащат.

Един от първите служители на Microsoft продаде Ferrari 250 GTO от 1962 г. за 48.4 млн. долара през уикенда, или с повече от 25% над предишния рекорд за цена на класически автомобил, поставен преди около четири години.

И докато новият връх на S&P 500 беше отразен подобаващо от медиите, се оказва, че покупката на италианския автомобил е по-доходоносна. Индексът на Hagerty за цените на автомобилите Ferrari е утроил стойността си това десетилетие, докато борсовият индекс е скочил със 158% по време на бичия пазар в САЩ.

Ferrari продаде всичките си коли за 2018 и част от тези за 2019 гАкциите на Ferrari поскъпнаха с 6.6% - до рекордните 112.25 евро, днес на борсата в Милано, осигурявайки на компанията пазарна капитализация от 20.7 млрд. евро


Рекордите дойдоха, след като картина на Леонардо да Винчи бе продадена за 450 млн. долара, което бе най-високата цена, плащана някога за предмет на изкуството. Всичко това показва, че пазарните наблюдатели вероятно трябва да се притесняват, казва Шейн Оливър, инвестиционен консултант в AMP Capital Investors Ltd. в Сидни.

“Изобилието се върна в големи размери,” казва Оливър. “Фактът, че хората плащат рекордно високи суми за Ferrari-та и картини, а борсовите индекси са на рекордно високи нива, ме кара да съм малко по-предпазлив.”

Дори и с реинвестираните дивиденти от акциите, Ferrari-тата отчитат по-бърз ръст на стойността от борсовия индекс S&P 500 от края на 2009 г. насам. Ръстът в цените на легендарната марка обаче отслабна в последните три години и щатските акции се представят по-добре, пише Bloomberg.