Кризата принуди и дилърите да нарушат желязното правило: да не правят отстъпки на суперскъки коли. В Москва вече може да се купи с отстъпка даже Ferrari - нещо нечувано за италианската марка, коментира "Ведомости".

"Специални условия за Ferrari " - рекламен надпис на Тверска, където е разположен салона на руския дистрибутор на марката, автомобилното подразделение на групата Mercury (представя в Русия също така Bentley, Bugatti, Maserati и Lamborghini).

А недалеч има реклама на особено привлекателни предложения за Bentley. Мениджър в салона на Ferrari обясни, че става дума за "добри цени" на автомобили производство 2008 г. Например, в наличност има няколко модела Ferrari F 430 на цена от 212 хил. евро - изборът на цветове е ограничен.

Цената на тези автомобили се движи между 270-280 хил. евро, следователно отстъпката може да надхвърли 20%. Отстъпката за всеки автомобил е индивидуална и започва от 3%, уточнява Сергей Ларин, изпълнителен директор на автомобилното подразделение на Mercury. Сега компанията е натрупала "резерв" от всички марки и най-голям от Bentley и Lamborghini, добави той.

"Началото на 2008 г. беше много оптимистично и ориентирайки се по него, Mercury изгради маркетинговата си политика. Но от средата на миналата година, за съжаление, рязко намаляха обемите на нови поръчки и започнаха отказите от вече поръчаните автомобили", обясни Ларин причините за възникналата ситуация.

Намаляването на търсенето на суперскъпи коли се наблюдава в цял свят и компаниите -производители са готови да правят "особени оферти", за да поддържат продажбите. В най-трудно положение се оказа компанията Bentley.

Нейните световни продажби през 2008 г. намаляха в сравнение с рекордните от 2007 г. с 24% до 7605 коли, а през първото тримесечие на 2009 г. продажбите на ключовия пазар в САЩ - се свиха със 70% до 263 автомобила.

Някак си встрани стои Ferrari, която завърши 2008 г. с рекордни световни продажби от 6587 автомобила, което е с 2% повече от резултатите за 2007 г. Ferrari не прави отстъпки, предпочита да съкращава производството, за да създава изкуствен дефицит, заяви Владимир Видулов, директор на представителство на консултантската компания JATO Dynamics.

В Русия спадът на продажбите на суперскъпи коли се оказа по-голям, отколкото в САЩ и Европа, оценява Видулов. За последните девет месеца се рушаха много големи бизнес империи, а отчитайки, че покупката на подобен автомобил в Русия е по-скоро емоционално, отколкото рационално решение, от нея бе по-лесно да се откажеш, обяснява той.

Източник: БГНЕС