Ford тръгва в нападение, за да защити печелившата си F серия от пикапи от набиращите сила електрически конкуренти, като Tesla.

Месец след като главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви, че пикапът, който компанията му разработва, “ще е по-добър от F-150”, тази седмица от Ford пуснаха видео, в което прототип на електрически F-150 дърпа вагони натоварени с 42 пикапа F-150 с общо тегло близо 570 тона.

Теглото, което прототипът успява да издърпа е близо четири пъти по-голямо от 136-те тона, които миналата година Мъск написа в Twitter, че пикапът на Tesla ще може да тегли. От Ford побързаха да уточнят, че видеото е демонстрация на способностите на пикапа и “далече надхвърля капацитета на който и да е пикап в производство.”

Пускането на подобно видео не е честа практика от страна на Ford, която обикновено не разкрива много за даден модел до чието реално производство има години. То обаче показва, че за Ford е важно да запази лидерството си при продажбите с F серията, дори и сред електрическите пикапи, казва Мишел Кребс, старши анализатор в moCox Automotive.

“F серията е всичко за Ford. Това е дойната крава на Ford,” казва Кребс. “Компанията щеше да е нишов автопроизводител, ако не беше F серията.”

Chevrolet работи по първия пикап с цена над 100 000 долараКато цяло продажбите на автомобили в САЩ бележат понижение. Продажбите и цените на пикапите обаче растат

Цялостната дейност на Ford зависи до голяма степен от пикапите от F серията, които са най-продаваните в САЩ за последните 42 години, а това е и най-продаваният автомобил за последните 37 години. Ford е продала над 1 млн. пикапа от F серията в световен мащаб през 2018 г., което означава, че образно казано е продавала по един автомобил на всеки 29.3 секунди.

Компанията, която закри хиляди работни места тази година, ще инвестира 11 млрд. долара до 2022 г. в електрически и хибридни автомобили. Инвеститорите изглежда харесват плана засега. Акциите на Ford, които се търгуваха на цена под 10 долара за брой само преди няколко месеца, поскъпват с над 33% от началото на годината, пише CNBC.

Прототипът на F-150, използван във видеото на Ford е различен от представения през април изцяло електрически пикап Ford.