Големите продукти-провали на компании-гиганти

3449
Големите продукти-провали на компании-гиганти

© Pixabay/Instagram

Не е лесна задача да се въведе нов продукт на пазара. Понякога потребителите не са готови за него, друг път просто не успяват да го използват.

И ако това се случи, дори огромният маркетингов бюджет не може да накара хората да го купят.

Bored Panda събира продукти на компании-гиганти, които изобщо не се представиха според очакванията. Вижте ги: 


През 1982 г. гигантът в грижата за зъбите Colgate излезе с изключително странна идея за разширяване на марката - да продава замразени полуфабрикати. Този план не само се прроваля, но и продажбите на паста за зъби падат след пускането на новата линия.

През 1990-те години Microsoft решава да предостави на клиентите си нов офис асистент - Clippy. Впоследствие той е описван като един от най-лошите потребителски интерфейси, създавани някога.

Clippy е проектиран да се появява, когато софтуерът смята, че потребителят се нуждае от помощ и успя да дразни доста хора. След като от Microsoft признаха, че е непопулярна, те решиха да премахнат функцията.

 

A post shared by Clippy (@microsoftassistant) on

През 2000 г. гигантът в търговията със сосове Heinz реши да пусне цветен кетчуп, за да привлече вниманието на децата. Ez Squirt се предлага в три основни цвята: морско синьо, зелено и лилаво. Идеята обаче не сработва и след 6 години производстнвото е преустановено.

Пет смени на лога на компании, които потребителите не харесахаЗабелязхте ли, че Instagram смени логото си тази седмица

През 1992 г. Pepsi представи нов продукт, наречен Crystal Pepsi. Той обаче умря едва една година по-късно. Дейвид С. Новак, на когото се приписва въвеждането на концепцията, признава: "Би било хубаво, ако се бях уверил, че продуктът има добър вкус."


През 1985 г. Coca-Cola Co. реши да преформулира най-популярната си напитка. Компанията инвестира 4 млн. долара в тестване на вкусове. И въпреки че New Coke се справя добре на тях, реакциите на хората след старта й са изключително негативни.

В рамките на три месеца след пускането й компанията връща оригиналната формула и да я представя като Coca-Cola Classic.


През 1999 г. списание Cosmopolitan решава да навлезе в хранителната индустрия. Стартират с кисело мляко. И докато самото кисело мляко сякаш се харесва на потребителите, Cosmopolitan не успява да наложи марката. Преустановява поризводството му след 18 месеца.

 

A post shared by Bynoe (@jordan2348) on


Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg