Инженерът Антъни Левандовски е получил 120 млн. долара от Google, въпреки участието си в поне един стартъп, който в крайна сметка ще се конкурира с технологичната компания. Това става ясно от нови подробности около съдебната битка между Google и Uber по повод кражба на патенти и интелектуална собственост, засягаща технологията, стояща зад самоуправляващите се автомобили, предава CNBC.

Още докато работи в технологичния гигант, Левандовски набира персонал за собствения си стартъп на име Otto. Шефът на програмата за самоуправляващи се коли на Google обаче изчаква да получи възнаграждението си, преди да обяви публично появата на Otto.

Левандовски е централна фигура в битката между компанията на Google за самоуправляващи се автомобили Waymo и стартъпа за споделено пътуване Uber. Според обвиненията, Левандовски е откраднал хиляди документи и търговски тайни в полза на Otto, което впоследствие бе придобито от Uber.

Новите съдебни документи сочат, че конфликтът на интереси на Левандовски може да е далеч по-сериозен. Инженерът не само че се е опитвал да краде служители на Google, но е възможно те да са били въвлечени в конкурентен страничен бизнес, носещ името Odin Wave и Tyto Lidar.

Левандовски отрича да е свързан с компанията Odin Wave, като освен това е помагал на Google да извърши преглед на активите на Tyto с цел потенциално придобиване. В крайна сметка обаче, въпросната компания е придобита от Otto малко по-късно.

„По времето на този процес Левандовски никога не е разкривал взаимоотношения с Tyto и неговите служители”, пише в съдебните документи. „Google вярва, че Левандовски е имал взаимоотношения с Tyto и служителите му, което е конфликт със задълженията на Левандовски в Google”, пише в документите.

Според публикации на Bloomberg, Google действително е влагал големи суми в своя проект за самоуправляващи се автомобили. Самият Левандовски е санкциониран редица пъти за участие в странични проекти от основателите на технологичния гигант Лари Пейдж и Сергей Брин, твърди Bloomberg.

„Антъни е изпечен измамник. На всеки етап от работата си в Google той е извършвал абсолютно същата дейност в странична компания”, казва бившият директор на програмата на технологичната компания за самоуправляващи се коли.