Умно дънково яке, създадено в партньорство между Google и Levi's, вече има цена, но пускането му в продажба беше отложено от пролетта за есента, съобщава theverge.com.

Якето, което ще струва около 350 долара, когато бъде пуснато в продажба, е първият търговски продукт, произлязъл от партньорството на двете компании. То използва тъкан, която превръща обикновена дреха в свързано с интернет устройство и може да изпраща инструкции до смартфона ви като пауза или пропускане на песен чрез двойно потъркване на китката.

Функциите му са сходни с тези на умните часовници, но якето не е толкова натрапчиво и определено е по-стилно. Новината за новата дата на пускане в продажба и цената бяха обявени на сцената на технологичен фестивал в Остин.

Commuter Trucker Jacket, както се нарича иновативният продукт, е предназначен за хора, които са в движение и нямат време да спрат и да проверят телефона или часовника си. Това е първият търговски продукт, създаден от малък екип на Google, наречен „Развити технологии и проекти“ (ATAP), който използвал технологията Jacquard за създаването на „умна“ проводима тъкан, способна да се свързва с електронни устройства.

Бутон с размерите на копче свързва проводимата материя в ръкавелите на якето с електронно устройство. Данните могат да се изпращат безжично до смартфон или друго устройство, позволявайки действия като телефонно обаждане или изпращане на съобщение само с потъркване на материята.

Топ 5 умни дрехи, които може да купите Технологиите навлизат и в дрехите

Първоначалната идея беше продуктът да бъде пуснат в продажба през пролетта, но ръководителят на отдел „Глобална продуктова иновация“ в Levi's Пол Дилинджър и ръководителят на Project Jacquard на ATAP Айвън Паупирев обявиха, че отлагат дебюта на иновативната дреха за есента.

„Всеки човек, който кара колело, знае, че сърфирането по екрана, докато се движи на оживени улици в града, не е лесно или поне не е добра идея. Якето помага за разрешаването на предизвикателства от реалния свят, като се превръща във втори пилот във вашия живот, когато сте на колело или когато слезете от него“, каза Дилинджър.

Ако има възможност да позволим на дрехите, които вече обичаме, да ни помогнат за улесняване на достъпа до най-доброто и най-необходимото в този дигитален свят, запазвайки зрителен контакт с човека, с когото вечеряме, това е наистина ценно. Ако можем да предоставим тази ценност под формата на дрехи, които вие като приятели и почитатели на марката вече харесвате, този проект си струва“, допълни Дилинджър.