Най-голямата японска авиокомпания предлага първокласна храна в паркиран на пистата самолет на цена от 540 долара.

All Nippon Airways (ANA) започна да предлага услугата вчера и добави още възможности през април, след като местата бяха разпродадени бързо.

Редица авиокомпании предложиха креативни решения с това какво да правят със заземените си самолети по време на пандемията.

Австралия се опитва да вдигне самолетите във въздуха с пакет на стойност 1.2 млрд. долара за насърчаване на пътуванията.

Световната авиационна индустрия е изправена пред най-сериозното си предизвикателство за оцеляване в условията на тежки карантинни мерки и ограничения за пътуване, които вече се отразиха сериозно на някои авиопревозвачи.

Много от тях предложиха креативни начини за увеличаване на приходите си, като "полетите до никъде" се оказаха популярни, както и храната в самолети, които не излитат.

През октомври Сингапурските авиолинии предложиха на клиентите възможността да се нахранят в Airbus A380, паркиран на основното летище в града-държава. Въпреки цената от до 500 долара, първите две дати бяха разпродадени за половин час.

Предложената от ANA сходна услуга се предлага на Boeing 777, който е паркиран на летище Ханеда в Токио.

Авиокомпания разпродаде

Мястото в първа класа струва (59 800 йени) 540 долара, но желаещите могат да изберат и бизнес класа, където ще заплатят 29 800 йени (270 долара). Идеята за "ресторант с криле" е замислена от служители, които искали паркираният самолет да се използва по-добре, пише BBC.

Миналата седмица British Airways също започна да предлага първокласно меню чрез своя кетъринг партньор DO & Co, макар че тази храна е за доставка по домовете. Авиокомпанията предлага избор между четири различни вида ястия за по двама души, чиито цени започват от 80 паунда (110 долара).

Днес правителството на Австралия стартира своя пакет за подпомагане на пътуванията в страната на стойност 1.2 млрд. долара. Цените на близо 800 000 самолетни билети ще бъдат намалени наполовина, а схемата ще остане в сила до края на юли.

Qantas, Virgin Atlantic и Jetstar предложиха билети на половин цена до над 20 дестинации. От Qantas също така изпробват дигитално приложение за пътуване.

Вчера от Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) обявиха, че дигиталните пропуски за пътувания за резултати от тестове за COVID-19 и ваксинационни сертификати ще бъдат пуснати в платформата на Apple в средата на април.

"Приложението ще има успех, единствено след като авиокомпании, отделните държави и летищата започнат да я използват," заяви говорител на IATA, обяснявайки, че тези пропуски ще помогнат за ускоряването на чекирането на пътниците на самолетите.