Осъзнавате ли, че да споделите мнението си за почивката в интернет може да се обърне срещу вас? За такъв случай разказва The HuffPost: в Квебек хотел заведе дело срещу клиент, който критикувал услугите и условията му в сайта за мнения на потребители TripAdvisor.

Четиризвездният хотел от веригата Jaro настоява за обезщетение от 95 000 долара за вреди и загуби, както и за изтегляне на мнението на клиента от сайта.

Въпросното мнение било публикувано на 26 април 2013 г. Неговият автор се казва Лоран Азулай и през април този бизнесмен прекарал две нощувки в хотела със сина си, който участвал в състезание по хокей.

Азулай впрочем бил 16-ия потребител, оценил хотела като „ужасен“. По думите му той изживял истински кошмар, след като намерил в леглото си дървеници. Той се обадил на рецепцията и оттам му обяснили, че единственото, което могат да направят, е да го преместят в друг хотел. Клиентът отказал, тъй като всичко това се развило около 3 сутринта и скоро синът му трябвало да става за състезанието.

След всичко той решил да разкаже за преживяванията си в интернет. Това, което обаче пропуснал да прочете, е предупредителното съобщение, че носи отговорност за критиката си.

Този процес се основава на едно от най-големите предизвикателства за сайтовете за споделяне на мнения на потребители: да докажат обективността на критиката. Специалистите редовно следят TripAdvisor и се стремят да подобрят своите услуги, за да избегнат критики. Затова мдераторът забранява анонимността ... Клиентът е цар, но има граници.

Ето защо сега Hotel Quebec изисква доказателство. "Собствениците на хотела могат да се разстроят, когато някой критикува техните услуги. Но когато хората започнат да крещят за дървеници, е добре да имат доказателства ", каза адвокатът на хотела за канадската преса.

От своя страна Азулай казва, че има снимки на ухапвания от буболечките и самите насекоми, заснети на видео.

Това дело е първо по рода си в Канада. В Съединените щати, подобен случай също бе предаден на правосъдието. Хотел от Илинойс съди двойка, която също твърди в TripAdvisor, че е открила дървеници. Делото все още продължава.