10 храни, които ускоряват метаболизма

16286
10 храни, които ускоряват метаболизма

Риба тон

Рибата тон, наред със сьомга, херинга, сардини и скумрия, съдържа високо количество омега 3 кисилини, които стимулират производството на хормона, регулиращ метаболизма и апетита.

Слънчогледови семки

Тези ядки са богати на полинаситени мазнини, които стимулират изгарянето на мазнините в коремната област. Точно как не е ясно, но трябва да се дължи на факта, че митохондрия - енергийните двигатели на клетките, се нуждае от полинаситени мазнини.

Матча

Да, това е нарицателното за зелен чай. Тя не само има малко кофеин, който ускорява сърдечната честота и по този начин и омбяната на веществата, но също така има норепинефрин, хранително вещество, което спомага за ускоряване на метаболизма.

Папая

Запазете карибския вкус жив в кухнята си. Този тропически плод съдържа папаин - ензим, който ускорява храносмилането – ключът към по-бързия метаболизъм и изгарянето на мазнини.

Бадемово масло

Олиото от тази ядка е с нисък гликемичен индекс и помага да държите кръвната захар в ниво. А както знаете, колебанията в нивата на кръвната захар може да са причина за забавен метаболизъм.

Овесени ядки

Не изхвърляйте всички въглехидрати, овесените ядки са заредени с бета-глюкан - специален тип фибри, които помагат за забавяне усвояването на въглехидратите, които отделят захари с по-бавни темпове. Това предизвиква някои метаболитни реакции, които намаляват апетита.

Грейпфрут
 

Махнете ябълките и портокалите. Този екзотичен плод съдържа нарингенин - антиоксидант, който помага да държите под контрол кръвната си захар и помага за изгарянето на калории.

Люти чушки

Има причина много хора да ги харесват. Капсаицинът – веществото, което дава лютивината, помага за ускоряване на метаболизма чрез повишаване на телесната температура.

Кисело мляко

Хората, които приемат най-малко една порция кисело мляко на ден, губят по-лесно килограми спрямо тези, които не ядат, показва проучване, публикувано в списанието на Американската медицинска асоциация, която проследява близо 120 000 възрастни в продължение на две десетилетия. 

Червено вино

Ако мислите да откажтете италианската вечеря – недейте. Просто добавете вино. Бързите въглехидрати, които се съдържат в хляба и спагетите, повишават нивата на инсулин. В същото време виното съдържа ресвератрол - естествен фенол, който спомга за намалянето му и за забързаване на метаболизма. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 711.930 0.00%
  • BGREIT 114.180 0.00%
  • BGTR30 542.880 0.00%
  • BGBX40 134.180 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1668 1.1669
  • GBP/USD 1.2995 1.2996
  • USD/JPY 111.0700 111.0820
  • USD/CHF 0.9451 0.9452
  • USD/CAD 1.2538 1.2540
  • AUD/USD 0.7916 0.7917
  • USD/BGN 1.6760 1.6763
Ask Bid
  • DOW JONES 21579.45 21583.45
  • S&P500 2472.20 2472.70
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5119.53 5121.53
  • DAX 12235.94 12237.94
  • FTSE 100 7456.66 7458.16
  • ПЕТРОЛ 45.64 45.69
  • ЗЛАТО 1254.00 1254.50
  • СРЕБРО 16.48 16.51

Видео