10 храни, които ускоряват метаболизма

20463
10 храни, които ускоряват метаболизма

Риба тон

Рибата тон, наред със сьомга, херинга, сардини и скумрия, съдържа високо количество омега 3 кисилини, които стимулират производството на хормона, регулиращ метаболизма и апетита.

Слънчогледови семки

Тези ядки са богати на полинаситени мазнини, които стимулират изгарянето на мазнините в коремната област. Точно как не е ясно, но трябва да се дължи на факта, че митохондрия - енергийните двигатели на клетките, се нуждае от полинаситени мазнини.

Матча

Да, това е нарицателното за зелен чай. Тя не само има малко кофеин, който ускорява сърдечната честота и по този начин и омбяната на веществата, но също така има норепинефрин, хранително вещество, което спомага за ускоряване на метаболизма.

Папая

Запазете карибския вкус жив в кухнята си. Този тропически плод съдържа папаин - ензим, който ускорява храносмилането – ключът към по-бързия метаболизъм и изгарянето на мазнини.

Бадемово масло

Олиото от тази ядка е с нисък гликемичен индекс и помага да държите кръвната захар в ниво. А както знаете, колебанията в нивата на кръвната захар може да са причина за забавен метаболизъм.

Овесени ядки

Не изхвърляйте всички въглехидрати, овесените ядки са заредени с бета-глюкан - специален тип фибри, които помагат за забавяне усвояването на въглехидратите, които отделят захари с по-бавни темпове. Това предизвиква някои метаболитни реакции, които намаляват апетита.

Грейпфрут
 

Махнете ябълките и портокалите. Този екзотичен плод съдържа нарингенин - антиоксидант, който помага да държите под контрол кръвната си захар и помага за изгарянето на калории.

Люти чушки

Има причина много хора да ги харесват. Капсаицинът – веществото, което дава лютивината, помага за ускоряване на метаболизма чрез повишаване на телесната температура.

Кисело мляко

Хората, които приемат най-малко една порция кисело мляко на ден, губят по-лесно килограми спрямо тези, които не ядат, показва проучване, публикувано в списанието на Американската медицинска асоциация, която проследява близо 120 000 възрастни в продължение на две десетилетия. 

Червено вино

Ако мислите да откажтете италианската вечеря – недейте. Просто добавете вино. Бързите въглехидрати, които се съдържат в хляба и спагетите, повишават нивата на инсулин. В същото време виното съдържа ресвератрол - естествен фенол, който спомга за намалянето му и за забързаване на метаболизма. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Създайте идеалния климат у дома

Каквато и да е температурата навън и каквито и да са вашите...