10 здравословни международни закуски

18900
10 здравословни международни закуски

Знаете ли защо закуската е толкова важна? След шест или повече часа сън тялото ви се нуждае от инжекция с хранителни вещества, за да ускори метаболизма и да се върне към работа на пълен капацитет.

За съжаление, твърде много хора пропускат закуската или избират напълно неподходящи храни за нея, които им осигуряват ден на ограничена производителност.

Вдъхновете се от тези 10 международни закуски, които съдържат много полезни хранителни вещества и са страхотен старт на деня:

1. Турция

Трудно е да не се намерят фенове на типичната турска закуска както сред диетолозите, така и сред чревоугодниците.

Впечатляващият набор от продукти, подредени в стил мезе, включва маслини, домати, сирене, магданоз (смесен с изцеден лимон), яйца, мед, чушки, краставици и солени сладкиши.

Маслините са особено добър източник на полезните за сърцето мононенаситени мазнини, докато постоянно присъстващият чай е зареден с антиоксидантни катехини.

2. Израел

В центъра на всяка добра израелска закуска е shakshouka - яйца на очи с домати и зеленчуков сос, най-добре комбинирани със ситно нарязана зеленчукова салата с домати, червен лук, магданоз, кориандър, краставици и червени или зелени чушки.

Подобно на турската закуска, сиренето, маслините и киселото мляко неизменно присъстват на масата. Всичко това носи на организма ниско съдържание на наситени и високо съдържание на мононенаситени мазнини, диетични фибри, калций, рибофлавин и фосфор.

Вижте още: 11 храни, които пълнят стомаха, но не и мозъка

3. Япония

На закуска в Япония не присъстват повечето традиционни западни съставки. Всички те отстъпват място на ориз на пара, тофу, мариновани зеленчуци, ферментирали соеви зърна, сушени морски водорасли и разбира се - риба.

Често се приготвя и омлет, наречен tamagoyaki. Като цяло, това хранене е с изключително ниско съдържание на захар и с високо съдържание на екстри като манган, магнезий, селен, калий и витамин А. Придружаващият го зелен чай добавя антиоксиданти.

4. Виетнам

Парещата купа на закуска във Виетнам обикновено съдържа огромно разнообразие от зеленчуци и билки, магданоз, бобови кълнове, мента, пресен лук, липа, печени фъстъци и чили.

Всичко това подправено с костен бульон.

5. Египет

Традиционната египетска закуска и национално ястие - Fūl Medames, се смята, че датира от времето на фараоните.

Основната му съставка – боб фава, обикновено се задушава цяла нощ и след това се подправя с кимион, магданоз, чесън, лук, лимонов сок и люта чушка. Понякога се добавят и твърдо сварени яйца.

Ползите от него за тялото са точно толкова, колкото и за вкусовите рецептори. То е с много ниско съдържание на наситени мазнини и много фибри, желязо, манган, магнезий и фосфор.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg