11 храни, които пълнят стомаха, но не и мозъка

14484
11 храни, които пълнят стомаха, но не и мозъка

Гладни ли сте? Значи трябва да се нахраните. Но какво, ако храната, която хапвате, всъщност ви правят по-гладни, отколкото сте били преди това?

Това е много по-често срещана главоблъсканица, отколкото предполагате. Гладът идва в резултат на много сложни взаимодействия, които се случват в стомаха, червата, мозъка, панкреаса и кръвния поток, казват лекарите.

Проблемът е, че това е една верига, която лесно може да бъде прекъсната. Ето 11 храни, които могат да ви накарат да се чувствате гладни, дори когато стомахът ви е пълен:


Бял хляб

Бялото брашно се използва, за да се приготви бял хляб, но при него зърното е лишено от своята външна обвивка, което реално премахва фибрите.

В едно от последните проучвания в тази насока изследователи проследяват хранителните навици и телесната маса на повече от 9000 души и установяват, че тези, които ядат две или повече порции бял хляб на ден, е 40% по-вероятно да са с наднормено тегло или затлъстяване за период от пет години, в сравнение за тези, които ядат по-малко от него.

Фреш

Фрешът се смята за здравословна напитка. Той обаче съдържа цялата захар на любимия ви плод, но нито една фибра.

Това означава, че пиенето на чаша фреш може да изстреля нивото на кръвната ви захар нагоре и след това обратно надолу, за да ви остави много гладни. Вариантът ви е да ядете цели плодове.

Вижте още: Пет от най-разпространените ядки, които не са ядки

Солени снаксове

Чипсовете, снаксовете и другите солени закуски не са нищо повече от бързо усвояващи се прости въглехидрати, които могат водят инсулина към върхове и последващи спадове.

Според специалистите съществува феномен, известен като сензорна специфична ситост, при който стомахът ви е пълен с подобни въглехидрати, но вие се чувствате гладни.

Бързо хранене

Всяка съставка на храните от заведенията за бързо хранене е предназначена да ви кара да поглъщате големи количества.

Например трансмазнините възпаляват червата, което води до нарушаване на способността на организма да произвежда невротрансмитери като допамин и серотонин, които контролират апетита.

В същото време стомашно-чревният тракт абсорбира високо фруктозен царевичен сироп, който води до още по-големи остри пристъпи на глад.

На последно място, огромните порции сол стимулират дехидратация. Тя пък е със симптоми, които наподобяват тези на глада, заради което може да ви подведе.

Алкохол

Алкохолът не само вреди на организма, но и ни кара да огладняваме. Той разрушава гликогена и ви кара да жадувате въглехидрати.

А пък дехидратацията и загубата на електролити, които причинява, ви карат да търсите солена храна. 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg