15 от най-добрите храни за плосък корем

58494
15 от най-добрите храни за плосък корем

Пълнозърнести продукти

Безглутеновите диети може и да са модерни, но трябва да знаете, че въглехидратите не са ви враг (освен ако не сте диагностицирани с цьолиакия или непоносимост към глутен).

В действителност, въглехидратите от пълнозърнестите храни ви помагат да не повишавате теглото си. 

Пълнозърнестите храни са чудесен източник на фибри, които подпомагат храносмилането и повишават чувството на ситост. В скорошно проучване изследователите откриха, че жените, които редовно консумират пълнозърнести храни, са с 49% по-нисък риск от голямо наддаване на тегло с течение на времето.

Пълнозърнестите храни помагат по-добре да се регулират нивата на кръвната захар и инсулина, в сравнение с рафинираните зърнени храни, обясняват специалистите.

И препоръчват да започнем деня си с овесени ядки, за лека закуска да хапнем пълнозърнести бисквити, а при основните хранения да наблегнем на киноа или кафяв ориз.

Люти чушки

Пикантните храни, като чушките чили, дават тласък на метаболизма, но те също така могат да ви помогнат да се придържате към здравословен начин на хранене.

Според проучване от 2011 г. на университета Пърдю, капсаицинът (активната съставка, която придава лютивостта на чушките) може да помогне за предотвратяване на наддаване на тегло.

15 храни, които да избягвате преди секс Те са убийци на либидото

 

Изследователите са установили, че участниците в изследването, които ядат богати на капсаицин храни, изпитват по-малко желание да консумират мазни, солени и сладки неща, както и като цяло намаляват количеството храна, което приемат.

За да се възползвате от способността на лютите чушки да изгарят мазнини, добавете ги към омлети, салати и ястия или просто ги хапвайте в прясно състояние.

Аспержи

Навярно знаете, че аспержите са богати на антиоксиданти и дори имат действието на афродизиак. Но знаете ли също така, че могат да направят корема ви плосък?

Тази супер здравословна храна е добър източник на разтворими и неразтворими фибри, които тялото ви усвоява бавно.

И като естествен диуретик, аспержите способстват изхвърлянето на излишните вода и вредни вещества от организма, което намалява дискомфорта и подуването. Те съдържат и пребиотици, които действат като гориво за здравословните бактерии в червата.

Кисело мляко

Подобно на аспержите, киселото мляко е чудесно за червата: то съдържа полезни пробиотици, които балансират микрофлората и предотвратяват подуване на корема.

Консумацията на кисело мляко може да увеличи чувството на ситост, благодарение на 17-те грама протеин на порция, което е почти три пъти по толкова, колкото се съдържат в едно яйце.

Опитайте се да хапвате кисело мляко сутрин, можете да го добавите към плодове и за лека следобедна закуска.

Джинджифил

Ако някога сте пили джинджифилова бира, сигурно знаете, че напитката може да направи чудеса, за да успокои разстроен стомах.

Оказва се, че коренът от джинджифил също е страхотен приятел на корема. Благодарение на съединения, които помагат на храната да премине през човешкия стомашно-чревен тракт, той е използван в продължение на векове като естествено средство за лечение на подуване на корема.

Джинджифилът може да ви помогне и да контролирате теглото си. Според  проучване на Колумбийския университет от 2012 г., хората, които пият горещ джинджифилов чай, се чувстват по-сити след хранене.

Най-лесният начин да го включите в диетата си е да си направите чай или като подправка.

Снимки: pixabay.com 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg