Диетичните храни, които ни правят дебели

32843
Диетичните храни, които ни правят дебели

Хапвате черен хляб, закусвате с оризови питки и пиете много фрешове. И си мислите, че се храните здравословно.

Но според експертите част от храната, която автоматично смятаме за диетична и здравословна, може да ни кара да... пълнеем.

Например, мюслите са пълни с мазнини и захар, черният хляб е бял хляб с оцветители, а плодовият фреш съдържа повече захар, отколкото някои газирани напитки.

Вижте кои „диетични“ храни е по-добре да изключим от менюто си и какви са техните здравословни алтернативи.

Мюсли

Всички възприемаме мюслите като здравословна закуска. Това обаче не е така, защото продаваните в супермаркетите варианти са пълни с мазнини и захар.

Често те дори не съдържат някои здравословни съставки като овесени и други ядки, заради които си струва да ги купуваме.

Опитайте вместо мюсли: овесена каша

Овесената каша е направена от истински овес и е естествен и здравословен начин да дадете енергиен тласък на деня си без никакви добавени захари и консерванти. Можете да добавите към нея пресни плодове.

Сушени плодове

Те често се разглеждат като здравословна алтернатива на леката закуска. Но сушените плодове обикновено са пълни с големи количества захар, което означава, че един пакет може да съдържа невероятните 3000 калории, особено когато са комбинирани с ядки.

Опитайте вместо сушени плодове: малко количество сушени плодове, сурови ядки и микс от семена

Ако ограничите приема на около 40 грама сушени плодове и ядки на ден, вие ще получите всички хранителни вещества, от които се нуждаете, без да добавяте излишни сантиметри към талията си.

Вижте още: 10 задължителни съставки за офиса, с които пестите пари за обяд

Фреш

На фрешовете се гледа като на здравословен старт на деня и въпреки че са пълни с витамини и минерали, соковете от плодове също така са пълни и със захар.

Опитайте вместо плодов сок: плодов чай със сода

Ако искате да имате здравословно питие, направете си една кана с плодов чай и го оставете да престои до сутринта. След това добавете обикновена сода, за да го превърнете в освежаваща напитка без грам захар. Плодовете пък консумирайте цели, а не на фреш.

Нектар от агаве

Нектарът от агаве често се добавя към храната, за да я подслади. Известно е обаче, че агавето има високи нива фруктоза, които в големи количества могат да доведат до повишени нива на инсулина – хормон, който е отговорен за съхранение на мазнините в човешкото тяло.

Опитайте вместо нектар от агаве: кокосов нектар

Кокосовият нектар е напълно суров, съдържа витамин С и е с естествено сладък, но мек вкус.

Черен хляб

Въпреки че навярно си мислите обратното, черният хляб не е по-добър за вашата талия от белия.

Това е просто бял хляб, който е превърнат в черен с помощта на химикали и оцветители. Той не се прави от пълнозърнести култури и влияе на кръвната ви захар точно като бялата му алтернатива.

Опитайте вместо черен хляб: ръжен хляб

Той е по-плътен и съдържа повече фибри, отколкото обикновения пълнозърнест хляб.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

on
# 0
21:05 | 9 May 2016
добре де модераторчо,ако пиша простотрии,обиди и т.н.триеш,обаче когато излиза статия с такова съдържание(невярно)и много неправилно ти къде си,какво правиш
on
# 1
21:05 | 9 May 2016
простотия до простотия и по средата пак такова.еѝ вие от профит,не ставаѝте профани моля.
on
# 2
21:05 | 9 May 2016
простотия до простотия и по средата пак такова.еѝ вие от профит,не ставаѝте профани моля.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg