Как да бъдем във форма за цял живот

17982
Как да бъдем във форма за цял живот

40-те години

Капанът: Любимата храна на децата

Спагети и сирене е основната храна, която се консумира вкъщи, а пицата и тортата са през ден.

Как да се справите: Само няколко хапки от останалата храна на децата може да добави по стотици калории към вашето меню. Затова накарайте децата да оставят чиниите си в миялната, след като приключат, а остатъците да изхвърлят. Ако се изкушвате от снаксове, купувайте само тези, които децата ви харесват, а вие не.

Капанът: Перименопаузата

Перименопаузалните симптоми са предизвикани от променящите се нива на хормони, отделяни от яйчниците, какъвто е естрогенът. По време на този преход нивата на естрогените постепенно намаляват и с това се повишава инсулиновата резистентност. Тялото започва да складира храната като мазнини, вместо да я гори като енергия.

Как да се справите: Махнете рафинираните въхлехидрати от диетата си – бял хляб, бял ориз, захар. Нека основните въглехидрати идват от плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни, които тялото ви ще усвоява бавно. Започнете да приемате и по 2.4 микрограма витамин В 12.

Капанът: По-бавен метаболизъм

Може да започнете да губите по средно 5% от мускулната маса на всеки десет години, което означава, че горите по 100 калории по-малко на ден.

Как да се справите: Започнете силови упражнения два пъти седмично, с които ще изградите нови мускули. С тях ще горите по-лесно калории. Намалете отоплението и яжте по-пикантни храни, което ще помогне за ускоряване на метаболизма. Няколко часа в помещение, което е 17 градуса, ще помогне да изгорите допълнителни 50-100 калории.

50-те години

Капанът: Менопаузата

Нивото на естроген продължава да пада, тялото ви превръща все повече калории в мазнини. Резултатът – по-малко мускулна маса и по-слаб метаболизъм.

Как да се справите: Яжте повече фибри. С всеки 10 грама допълнителни фибри може да редуцирате мазнините в коремната област и да намалите риска от сърдечно-съдови заболявания. Консумирайте и млечни пордукти – те са източник на калции и витамин D и също спомагат за намаляне на мазнините в коремната област.

Капанът: Двойни грижи за семейството

Сега се грижите и за децата, които са в колежа, и за възрастните си родители, което се отразява на нервите, а с това нараства и чувството на безпокойство.

Как да се справите: Магнезият помага за намаление на нивото на стрес, приемайте по 310-320 милиграма на ден. Яжте спанак, бадеми, черен боб, всяко от които съдържа по 50 милиграма на порция. Избирайте храни, богати на витамин В6, който дава допълнителна енергия и помага за снабдяване на клетките с кислород.

Капанът: Депресия

Рискът от депресия се засилва по време на менопауза. Жените, които са депресирани, имат по-висок телесен индекс.

Как да се справите: Тъгата може да предизвика глад за рафинирани въглехидрати, които предизвикват мозъка да се освободи от неприятното чувство. Скоро след това обаче нивата се понижават отново и чувството се връща. За да не изпадате в подобни приливи и отливи, се хранете често и по малко, като приемате сложни въглехидрати, като пълнозърнести бисквити или плодове, плюс протеин.

Храни с високо съдържание на фолиева киселина, като боб и леща, също помагат за облекчаване на депресията. Работа, която ви кара да се изпотите, засилва ендрофина и има положително въздействие. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

една
# 0
04:10 | 24 October 2016
а ние 60 годишните какво ?май не съществуваме….:)
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg