Как да избегнете скритата добавена захар?

1781
Как да избегнете скритата добавена захар?

Когато диетолози и нутриционисти говорят за сладки храни, обикновени си мислим за такива, които съдържат много добавена захар - калорични подсладители. Като безалкохолните, които имат глюкозо-фруктозен сироп, сладкия чай, соковете, енергийните напитки.

Сред тях се нареждат и глазираните или предварително подсладени зърнени закуски, бонбони, подсладено кисело мляко, бисквити, торти и пайове.

Сладоледите и замразените млека обикновено са с доста захар, въпреки че може се намерят и такива с нискокалорични подсладители, коментират експертите. Що се отнася до диетичните безалкохолни и снаксове без захар, важно е да знаете, че те съдържат нискокалорични добавки като аспартам и суклароза, които са не по-малко вредни.

Проблемът с добавената захар

Захарта дава енергия (т.е калории), но без да ни дава хранителна стойност. Затова малко захар е добре, но много захар води до качване на килограми.

Според експертите високофруктозният сироп е по-вреден за здравето спрямо нормалната захар, но все още няма достатъчно научни обосновки за това. И двете са съставени от комбинация на глюкоза и фруктоза, и двете имат един и същ ефект върху тялото.

Проблемът със захарните храни е яденето или пиенето на прекалено много от тях. А освен нулевата хранителна стойност, продуктите, богати на захар, често нямат достатъчно витамини и минерали.

Намерете добавената захар

Сладки безалкохолни напитки, сладкиши, бисквити, бонбони, сиропи, конфитюри, желета и предварително подсладени зърнени закуски са всички очевидни източници на захар. Но други храни, като салатни сосове, овкусени кисели млека, бърза овесена каша и плодови шейкове, могат да съдържат съдържат също големи количества захар.

Под наименованието „захар“ има много вещества, които често пренебрегваме, четейки етикета. Захарта е и високо-фруктозен царевичен сироп, декстроза, сироп, царевичен сироп, фруктоза, глюкоза, сукроза, сурова захар, мед.

Ако само някоя от тези съставки присъстват в списъка с продукти, погледнете и хранителните стойности, за да видите колко захар съдържа храната или напитката, която взимате. Разбира се, не е задължително да бъде голямо количество, но е факт, че я има.

Намалете приема на захар

На първо място, започнете да четете етикетите и да избирате продукти, които са без добавена захар. Не трябва да се отказвате от сладките храни като цяло, а да направите здравословен избор. Така например плодовете не съдържат захар, а са сладки. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

ицко
# 0
10:11 | 22 November 2016
една супена лъжица мед има около 60 калории, а една супена лъжица захар е около 50. невярно, медът има по-малко калории от захарта
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg