Преди повече от месец в Русия влезе в сила закон, който забранява рекламирането на твърд алкохол и бира по телевизията. Концентрати не могат да бъда показвани и върху билбордове.

Първите данни сочат, че желаният ефект - намаляване на консумацията на алкохол, не е на лице. А собствениците на рекламни агенции смятат, че по този начин се отваря нова пазарна ниша.

До 1 януари 2013 г. алкохолна продукция ще може да се популяризира в печатни издания, с изключение на първата и последната страница. А след това водката, ромът, джинът и бирата ще трябва да си търсят други пространства, за да стигат до потребителите си.

Идеята на законотворците е, че рестрикцията ще ограничи употребата на твърд алкохол, която в Русия е особено висока. Обяснението е просто - когато нашите младежи не виждат алкохола, те няма да мисля за него, аргументират се депутатите.

Противниците на забраната пък са убедени, че това ще доведе до колосални загуби на големите и известни производители и ще стимулира производството на фалшив алкохол, което и без това процъфтява в страната, съобщи ТВ7.

Има обаче и оптимисти, за които забраната е начин да се намери нова пазарна ниша - като смартфоните, например.

Статистиката обаче е безпощадна - и без реклама руснаците пият... А вестниците и списанията вече продават рекламните си страници, на които е имало алкохол, предимно на различни марки цигари и козметика.