Продуктивността на работното място зависи пряко от нивото на комфорта, казва Крейг Найт, изследовател и психолог.

Когато ми става твърде горещо, обичам да отварям прозореца, да извадя сладоледа от хладилника и да си сваля обувките. За мнозина обаче това не е вариант, разсъждава Найт. По думите мутемпературата в офиса може съществено да понижи нивото на щастие и продуктивността. Освен това става повод за сериозни спорове.

Идеята за идеалната температура в офиса е само отвличаща маневра. Изследвания в сферата на психологията на работното място показват, че хората се стремят да контролират заобикалащата ги среда.

Съвети за температурата

Изследване на университета Корнел показа, че при температура +25 градуса служителите се справят 155% по-добре с писането на текст, отколкото при температура +20 градуса.

Тази лека разлика в условията увеличава показателите средно на всеки работник от 90 до 230 напечатани думи в минута.

Какво да правим и какво не, когато сме приятели с шефаПриятелството си е приятелство, сиренето е с пари

Трябва да знаете, че физилогически жените имат по-голям процент мазнини в тялото си и по-малко мускули, отколкото мъжете. Поради това, за да им бъде комфортно, те имат нужда от повече топлина в околната среда. Бързият метаболизъм на младите мъжи осигурява по-висока температура на тялото им. Хората в напреднала възраст предпочитат по-топли помещения, отколкото младите им колеги.

Фактор, разбира се, е и начинът, по който се обличаме.

Как хората се чувстват в определена среда зависи и от отношението им към мястото. Ако работите в голямо помещение, където вашето местоположение, поведение и температура на въздуха се определят от ръководството, то вашето чувство на автономия ще бъде минимално.

Съществува голям диапазон от температури, при които хората могат да работят отлично. Сам по себе си термостатът обаче може да провокира раздразнение, оплаквания и дори болести. В такъв случай продуктивността няма как да е на ниво.