Традиционната консумация на чай във Великобритания намалява през последните пет години, тъй като британските потребители прибягват към по-здравословни закуски и са по-склонни да експериментират с други напитки, показва проучване на компанията Mintel.

Количеството чай, което се купува всяка година, намалява, а продажбите падат с 22% - от 97 млн. кг през 2010 г. до 76 млн. кг през 2015 г. По отношение на стойността, продажбите на дребно на пазара на чай намаляват с 6% за същия период от 699 млн. паунда (1.09 млрд. долара) през 2010 г. до очакваните 654 млн. паунда през 2015 г., пише CNBC.

В същото време продажбите на бисквитки са намалели от 451 млн. кг. през 2009 г. до 413 млн. кг през 2014 г. От Mintel са направили проучване сред пиещите чай британци и са открили, че 41% от тях вече не ядат бисквитките толкова често поради опасения за високото им съдържание на захар.

Вижте още: Студеното кафе, което не се вари, става все по-популярно в САЩ

Според Mintel продажбите на най-обикновен чай в пакетчета са намалели значително. Продажбите на чай са били за 491 млн. паунда през 2012 г., докато през 2014 г. намаляват с 13% до 425 млн. паунда.

Продажбите на алтернативни видове чай обаче нарастват значително. В периода 2012 – 2014 г. продажбите на чай в пакетчета с плодов или билков аромат са се увеличили с 31% до 76 млн. паунда, а продажбите на специални видове чай бележат ръст от 15% до 63 млн. долара. Увеличението при продажбите на зелен чай е от 50% до 36 млн. паунда.

Тези данни за продажбите показват, че пиещите чай британци вче са по-склонни да експериментират, казва Ема Клифърд, старши анализатор по храните и напитките в Mintel.

От компанията също така са открили, че най-запалените почитатели на чая във Великобритания са мъжете на възраст между 16 и 44 г. В същото време тези, които най-малко консумират чай, са жените на възраст над 65 г.