Идва ли краят на работните имейли?

3869
Идва ли краят на работните имейли?

Facebook създаде работна версия на мобилното си приложение и сайта, което бележи първото навлизане на компанията в изключително конкурентната и пренаселена област на бизнес софтуера, съобщава Reuters.

Продуктът, наречен Workplace от Facebook, беше подложен на тестове повече от една година и сега е наличен за всички компании. Той е предназначен за комуникация и сътрудничество на работното място, което поставя Facebook в пряка конкуренция с бързо разрастващата се стартъп компания Slack.

Workplace е продукт, който се предлага срещу абонамент - нещо ново за Facebook, която разчита на рекламите. За използването му компаниите ще плащат от 1 до 3 долара за потребител. Най-евтиният бизнес план на Slack струва около 7 долара за потребител.


Workplace е поредният ход на Facebook да отговори на конкуренцията във всички области на социалните мрежи и мобилни комуникации. В последните няколко месеца компанията представи продукти, предназначени да конкурират бързо разрастващото се приложение за споделяне на снимки Snapchat.

Как Facebook ще се бори със SnapchatНовата опция на притежаваното от социалната мрежа приложение Instagram е почти перфектно копие от Snapchat

 

Facebook обаче ще трябва да се справя с факта, че не е истински работен инструмент и често се възприема като средство за разсейване на служителите в офисите. За да преодолее тази негативна нагласа, Workplace не изисква от хората да се вписват в лични акаунти и ограничава News Feed – основната характеристика на Facebook, която позволява на потребителите да виждат редовни ъпдейти от приятели и други хора, които следват.

Той ще бъде сведен само до съобщения на компанията, документи и бизнес комуникации.

Facebook изгражда екип за директни продажби за Workplace и също така работи с професионални компании за услуги, за да привличат интереса на бизнеса. „Искаме да заменим голяма част от старите технологии, като вътрешни имейли, мейлинг листи, нюзлетъри. Хората искат да се отърват от тези неща“, казва Джулиън Кодорниу, глобален ръководител на Workplace.

Макар че най-големите пазари за Workplace включват САЩ и Великобритания, Facebook агресивно се насочва към компании на бурноразвиващите се пазари, включително в Африка и Азия, където някои служители разчитат главно на мобилните си телефони.

Освен това компанията се насочва към компании, чиито служители не седят зад бюро, като баристи, корабни работници и работници в заводи, където служителите прекарват голямата част от времето си извън офиса.

Facebook съобщи, че за момента над 1000 компании са се присъединили към Workplace, а Индия се очертава като най-големия пазар.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg