От Tesla съветват собствениците на електромобили от марката да не пускат волана, когато използват функцията Автопилот.

Главният изпълнителен директор на компания Илон Мъск обаче свали ръцете си от волана, след като активира Автопилота в Model 3 по време на телевизионно интервю за предаването 60 Minutes.

В наръчника на собственика на Model 3 се описват възможностите на Автопилота, а инструкциите гласят шофьорът да държи ръцете си постоянно на волана, когато използва тази функция.

"Трябва да не пускате ръцете си от волана," се казва в наръчника.

По време на интервюто за 60 Minutes Мъск пуска ръцете си от волана, след като активира Автопилота и изглежда не хваща повече кормилото до края.

Мъск използва Автопилота без да държи волана и при друго свое интервю за CBS This Morning, което бе излъчено през април.

От Tesla получиха критики за това как рекламират Автопилота, а инциденти с фатален край при използването на функцията породиха въпроси относно това дали шофьорите не й се доверяват прекалемно много и не обръщат достатъчно внимание на пътя.

Според Tesla, Автопилотът е предназначен за употреба от шофьор, който внимава в пътя с ръце на волана, но при някои от най-популярните инциденти с Автопилот шофьорите са били с отвлечено внимание.

От Tesla посочват статистика на американската агенция за пътна сигурност NHTSA, според които Автопилотът намалява вероятността от пътно произшествие, но от агенцията заявиха пред Ars Technica през май, че проучването, което Tesla цитира, не доказва непременно, че Автопилотът намалява инцидентите на пътя.

През октомври Consumer Reports публикува класацията си на четири полуавтономни системи за подпомагане на шофьорите. Автопилотът на Tesla се нарежда на второ място след Super Cruise на Cadillac, с най-висок резултат по отношение на възможности и представяне, но с най-нисък резултат по запазване на ангажираността на шофьора.