Приложението за споделяне на снимки Instagram е на път да изпревари Twitter като новинарски източник, сочи ново проучване.

Според тазгодишния доклад за дигиталните новини на Института „Ройтерс“ използването на Instagram като източник на новини се е удвоило от 2018 г. насам.

Тази тенденция е най-ясно изразена сред младите хора. Според проучването близо една четвърт от хората на възраст между 18 и 24 г. във Великобритания са използвали Instagram, за да се осведомяват за коронавируса.

Платформите на социалните медии обаче са и сред източниците на новини, които се ползват с най-малко доверие.

Само 26% от хората казват, че се доверяват на социална медия като източник на информация за вируса.

Сходен процент споделят, че са се доверили на новини, които са споделени от чат приложения, като Facebook Messenger и WhatsApp.

Правителствата на страните и новинарските организации, от друга страна, пък получават доверието на 59% от участниците в проучването.

Instagram вече се използва от повече от една трета от участниците в проучването и от две трети от хората на възраст под 25 години.

11% от хората използват приложението за новини, с което то се нарежда само на един пункта след Twitter.

Седем типа хора, които измислят и разпространяват фалшиви новиниСоциалните медии бяха залети от конспиративни теории, дезинформация и спекулации относно коронавируса. Кой обаче слага начело на всичките тези слухове? И кой ги разпространява?

"Instagram стана много популярно сред по-младите хора ", казва пред BBC Ник Нюман, автор на доклада. "Те наистина реагират добре на истории, които са простичко и добре разказани с визуални образи ".

В последните месеци потребителите на Instagram се ангажират активно във връзка с истории, като климатичните промени, движението Black Lives Matter и коронавируса.

"Едната платформа няма непременно да замени другата," казва Нюман. "Те може да използват Facebook и Instagram или пък Twitter и Instagram."

Instagram е собственост на Facebook, която в момента достига до 85% от хората всяка седмица. Доминацията на компанията в начина, по който се разказват историите, "остава изключително важна ", добавя той. Компанията също така притежава WhatsApp.

Само 38% от хората казват, че вярват на новините през повечето време. По-малко от половината - 46%, казват, че имат доверие на любимата си медия.

В проучването са участвали общо 40 страни. Само в шест от тях обаче мнозинството от хората казват, че биха могли да се доверят "на повечето новини, през по-голяма част от времето ".