От луксозен курорт в Малдивите съобщават, че най-малко шест пъти на ден с тях се свързват Instagram инфлуенсъри със запитвания за безплатно настаняване, цитирани от Business Insider.

Влиятелните хора в социалните мрежи често получават безплатни продукти и услуги в замяна на отзиви и препоръки, които споделят в своите социални канали.

Редица луксозни хотели вече се възползват от взаимоотношенията с инфлуенсърите, тъй като по този начин достигат до нови аудитории.

Не е тайна, че т.нар. "инфлуенсъри" наистина получават безплатни неща.

Ако следвате травъл блогъри в Instagram, вероятно сте виждали постове от тях, разположени в хамак в средата на невероятни тюркоазени води или стоящи на ръба на безкраен басейн на фона на балийската джунгла - и те често не плащат за тези луксозни престои.

A post shared by JACK MORRIS (@doyoutravel) on

Лиза Таргет, генерален мениджър на технологичната компания Tribe в Обединеното кралство - онлайн магазин, в който брандовете си сътрудничат с инфлуенсърите, казва пред Business Insider: "Технологиите дадоха на марките инструментите за директно партньорство със собствените им клиенти".

Инфлуенсърите Джак Морис (@doyoutravel) и Лорън Буллен (@gypsealust) имат впечатляваща Instagram аудитория. Те сякаш постоянно посещават луксозни курорти и хотели. Дори признават, че понякога брандовете им плащат за публикуване на снимки.

A post shared by JACK MORRIS (@doyoutravel) on

Кейт Джоунс, мениджър ;аркетинг и комуникации в петзвездния курорт Душит Тани в Малдивите, казва пред The Atlantic, че всеки ден получава най-малко шест заявления от самопровъзгласили се "инфлуенсъри", които искат безплатен престой.

И някои от тези искания идват от обикновени потребители на социални медии, които имат относително малък брой последователи.

"Всеки, който има Facebook в наши дни, е инфлуенсър. Хората казват:" Искам да дойда на Малдивите за 10 дни и да публикувам две снимки в Instagram, за да достигна до 2 000 последователи", каза тя, добавяйки, че често инфлуенсърите се свързват с бранда чрез опцията "директно съобщение" в Instagram.

"Това са хора с 600 приятели във Facebook, които казват:" Здравейте, аз съм влиятелен, искам да отседна в хотела ви в продължение на седем дни ".

Други, казва тя, просто изпращат имейл с думите "Искам да си сътруднича с вас".

Тези хора очакват средно пет до седем нощувки на база all inclusive, продължава тя. "Малдивите не са евтина дестинация."

A post shared by ELLE (@elledarby_) on

Тя добавя, че курортите трябва да бъдат внимателни с инфлуенсърите, които се свързват с тях по този начин.

"Инфлуенсъри, които сами се хвалят с броя на последователите си, често изискват по-задълбочено разглеждане", казва тя, като посочва, че е важно да се провери дали последователите не са купени или фалшиви - т. нар ботове.

Изключително важно е да се определи какъв процент от публиката е активно ангажирана със съдържанието, което инфлуенсърcj публикува, казва Таргет.

В края на краищата, защо да удостоявате някого с безплатни облаги, ако това, което ще получите в замяна, е неподходяща или фиктивна публика?