Сериалът "Чернобил" на HBO се превърна изненадващо в международен хит и генерира сериозен приток от туристи към авариралата ядрена централа и разположените в близост до нея градове.

Повечето туристически агенции, опериращи в района, твърдят, че туристопотокът се е увеличил с от 30 до 40%, посочва Daily Mail.

Сергей Иванчук, директор на туровете в SoloEast, посочва за Ройтерс, че компанията е отбелязала 30-процентно увеличение на туристите, посетили района през май 2019 г., в сравнение със същия месец на миналата година.

Резервациите за юни, юли и август са нараснали с около 40%, откакто HBO излъчи сериала, казва още той.

Кучетата на Чернобил - по-опасни, отколкото предполагатеПо време на аварията в атомната електроцентрала в Чернобил през 1986 г. много жители на района са принудени да напуснат домовете си без своите домашни любимци

В Припят - градът-призрак, който някога е дом на 50 000 души, предимно работещи в централата, привлича интереса на туристите със своя изоставен увеселителен парк, чиито атракции никога не влизат в експлоатация.

Влиятелни Instagram инфлуенсъри също се стичат към района, като обикновено правят първите си снимки на виенското колело в парка.

Те посещават специалната зона около централата, публикувайки свои фотоси в пластмасови антирадиационни костюми.

Друг модерен кадър е ръка с детектор за радиация, който показва колко радиоактивен е районът.

По-голямата част от Instagram постовете посочват Припят като локация, а други използват хаштагове, свързани с катастрофалната ядрена авария.

Те са толкова много и толкова начесто, че писателят и продуцент Крейг Мазин, който стои зад популярния минисериал на HBO, призовава за уважение в Twitter.

"Чудесно е, че хаштагът #ChernobylHBO вдъхнови вълна от туризъм в района, но ако го посетите, не забравяйте, че там се е случила ужасна трагедия. Покажете уважение към всички, които са нейни жертви", написа той.