Instagram ще скрие показването на броя на харесванията под постовете в няколко държави, сред които Австралия и Япония, за да "премахне напрежението" от потребителите.

Пробният период, който започва от днес, означава, че потребителите ще виждат името на потребителя "и други" под постовете на други хора, вместо броя на харесванията.

Потребителите на Instagram обаче все още ще могат да виждат броя на харесванията, които техните лични постове получават.

Има опасения, че социалните медии пораждат ниско самочувствие и чувство на неадекватност у младите хора.

Instagram пусна подобен тестови период в Канада през май, а новите проби сега тръгват в Австралия, Нова Зеландия, Ирландия, Япония и Бразилия, казват от компанията пред BBC.

"Надяваме се, че този тест ще премахне напрежението от това колко харесвания ще получи даден пост, така че човек да се концентрира върху споделянето на неща, които обича," казва Миа Гарлик, директор на Facebook за Австралия и Нова Зеландия.

Целта, добавя те, е потребителите да не се чувстват толкова съдени от другите и да се види "дали тази промяна може да помогне на хората да се концентрират по-малко върху харесванията и повече върху това да разказват своята история".

От Instagram обявиха, че това няма да засегне метриките на корпоративните профили. Потребителите пък все още ще могат да виждат списък с хората, които са харесали съдържанието на други потребители като кликнат върху него.

Когато тестът бе пуснат за първи път в Канада, главният изпълнителен директор на Instagram Адам Мосери каза, че целта е да минимизира стресът от постването онлайн, при което хората се конкурират по броя на харесванията под постовете им.

"Ние искаме потребителите да не мислят толкова за това колко харесвания получават в Instagram, а да отделят малко повече време на свързването с техни близки с хора," казва той тогава.

Броят харесвания, които един пост получава, е мерило за успех и популярност в Instagram.

Проучвания показват, че този тип незабавна обратна връзка на съдържанието може да повиши самочувствието на някои хора и в същото време да понижи самочувствието на други, които не събират толкова много харесвания.

Има проучвания, които установяват връзка между социалните медии и психическото здраве особено при младите хора.

Броят на харесванията също така е начин за определянето на стойност за постовете на компаниите, които използват Instagram.

Инфлуенсърите, на които им се плаща за съдържанието, което показват в постовете си, биват оценявани по броя на харесванията, които привлича дейността им в социалните медии.