Мразовита неделна сутрин. Правите си чаша кафе, завивате се с одеялото, вземате книга, прочитате няколко страници и отпивате, но установявате, че напитката е изстинала.

Разочарование, което накарало базираната в Лос Анджелис стартъп компания Ember да пусне последното си предложение – чашата Ember Ceramic.

Умната чаша се свързва с телефона ви чрез Bluetooth и ви позволява да посочите идеална температура на всяка напитка, която пиете (до 62 градуса по Целзий).

След като питието достигне желаната температура, чашата я поддържа постоянно на това равнище. След два часа в неподвижно състояние чашата автоматично преминава в режим „сън“ като предпазна мярка, но ако я движите, тя ще запази питието ви горещо.

На външен вид чашата изглежда съвсем обикновено, но под нечупливата й неръждаема стомана и керамична външна част има сложна техника. Четири вградени сензора предават информация за температурата на микропроцесор в основата на чашата, която се мие само на ръка.

Чашата се презарежда, като се поставя върху чинийката, с която върви в комбинация.

Чашата е част от стратегията на Ember за популяризиране на продуктите с контролирана температура. Цената й е 79 долара и ще се предлага изключително в заведенията на Starbucks и на сайта на Ember.

Генералният директор на компанията Клей Алекзандър казва, че тя може да се използва в корпоративна среда, всеки ден у дома или при всякакви обстоятелства, когато е необходима чаша.

Публикация, споделена от Ammunition Group (@ammunitiongroup) на

Компанията вече пусна на пазара чаша за пътуване с контролирана температура, която беше напълно разпродадена в Starbucks, появи се в предаването на Елън ДеДженерис и е на път да донесе осемцифрени приходи тази година.

Алекзандър очаква следващият продукт да е още по-популярен и прогнозира, че първата година ще бъдат продадени стотици хиляди бройки.

Компанията планира да пусне на пазара и чинии и стъклени изделия с контролирана температура. В момента се разработва бебешко шише, което вероятно ще е следващият продукт, който Ember ще пусне на пазара.

Ключът за успеха на тези продукти е в добавянето на технологии към съществуващите първообрази на продуктите, без да се позволява на технологията да заличи първичното преживяване.

Например, Ember и компанията Ammunition, с която си партнира, искали да гарантират, че чашата е абсолютна същата като обикновена керамична чаша. Размерът и теглото трябвало да бъдат същите, дори звукът при поставянето й на масата бил запазен.

Основата на чашата е пластмасова, за да може Bluetooth сигналът да достига до телефона, и има същата текстура като останалата част от чашата.

Ember и Ammunition смятат, че вниманието към малките детайли ще привлече повече почитатели и в крайна сметка ще подобри ежедневните дейности с помощта на технологиите.