Запознайте се с най-лекото и компактно транспортно средство за придвижване на къси разстояния - електрическият скейтборд. Новите модели на тази тема са дело на група млади конструктори.

Докато трупали знания в Станфордския университет, те не пропускали възможност да покарат любимите си скейтове, а в края на следването направо съчетали учението със забавлението.

Идеята им хрумнала, след като се запознали с интересно изследване, че близо половината хора в градовете разчитат на колата си за разстояния до 7-8 километра.

Студентите решили да предложат достойна алтернатива - екологична, икономична и освежаваща.

Такава е кратката, но много съдържателна история за раждането на електрическия скейтборд от Силициевата долина.

А ето ги и характеристиките на последната разработка: моделът е с дълга дъска, теглото му е пет и половина килограма, развива до 32 километра в час, което е съвсем прилична улична скорост, колелата му се задвижват от безчеткови мини-електродвигатели с мощност две хиляди вата, литиево-йонната му батерия се зарежда напълно за два часа и позволява пробег до десет километра.

Подобно на съвременните електромобили, електрическият скейт разполага със спирачна система, която прехвърля енергията от триенето обратно към батерията.

Резултатът е удължен пробег, който зависи от уменията на скейтъра и от наклона на терена.

Но основното, което отличава електрическия скейтборд от неговия конвенционален предшественик, е липсата на усилия за оттласкване при изкачване или ускорение, посочва БНТ.

Електричеството върши тази уморителна работа. Е, поне докато батерията не се изтощи. Дори и тогава скейтбордът може да се ползва, само че без допълнителното захранване.

Създателите на дъската с двигател твърдят, че тя е идеалното средство за стигане до най-близката спирка или метростанция на път за работа или училище.

Надеждите на младежите са да спестят вредни емисии на градовете и да влеят свежа струя в скучния и задушлив трафик.

Довършването на разработката и пътят на скейтборда до пазара са скъп процес. Но идеята на възпитаниците на Станфорд, изглежда, си струва.

Програмата им за набиране на средства в интернет вече е подкрепена от 900 души и им е осигурила 376 хиляди долара.